ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل مک استودیو
تکنولوژی

اپل احتمالاً مک استودیوی مجهز به تراشه M2 اولترا را به‌خاطر شباهت با مک پروی جدید معرفی نخواهد کرد

به‌نظر می‌رسد اپل برای نسل جدید مک استودیو تا معرفی تراشه‌های سری M3 یا M4 صبر می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

به گزارش «مارک گورمن» از بلومبرگ، نسل جدید مک استودیو با تراشه M2 اولترا احتمالاً در آینده نزدیک معرفی نخواهد شد و احتمالاً اپل تراشه M3 یا M4 اولترا را برای نسل بعدی این محصول در نظر می‌گیرد.

در گزارش جدید بلومبرگ، گورمن مدعی شده است که به‌خاطر شباهت عملکرد مک استودیوی مجهز به M2 اولترا با نسل جدید مک پرو، اپل از معرفی این محصول صرف‌نظر می‌کند. کوپرتینویی‌ها احتمالاً برای به‌روزرسانی این محصولشان تا معرفی نسل‌های بعدی چیپ‌های سری M خود صبر می‌کنند:

«من منتظر معرفی یک مک استودیو در آینده نزدیک نیستم. نسل جدید مک پرو از نظر عملکرد بسیار نزدیک به مک استودیو است و به‌جای تراشه M1 اولترا، از M2 اولترا بهره می‌برد. بنابراین منطقی نیست که اپل هم‌زمان مک استودیو و مک پروی مجهز به M2 اولترا را برای مشتریان عرضه کند. به‌احتمال‌زیاد اپل یا دیگر مک استودیو را به‌روزرسانی نمی‌کند و یا تا تراشه‌های سری M3 و M4 صبر می‌کند. در آن زمان شاید اپل بهتر بتواند مک استودیو و مک پرو را از یکدیگر متمایز کند.»

تراشه M2 اولترا در نسل جدید مک پرو

اپل چند وقت پیش از تراشه‌های M2 پرو و مکس رونمایی کرد و حالا باید منتظر نسخه اولترای این خانواده باشیم. البته شایعات در گذشته به مدل اکستریم هم اشاره کرده و گفته بودند که اپل از آن در مک پروی جدید استفاده می‌کند. اما شایعات جدید این احتمال را مطرح کردند که اپل به‌دنبال توسعه چنین تراشه‌ای نیست و M2 اولترا بالاترین عضو این خانواده خواهد بود.

اپل مک پرو

به‌احتمال‌زیاد تراشه M2 اولترا توانایی‌های M2 مکس را دوبرابر خواهد کرد و قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این چیپ احتمالاً قادر به پشتیبانی از بیش از 100 گیگابایت رم و چندین ترابایت حافظه داخلی خواهد بود. همچنین اپل در آن از CPU و GPU با تعداد بالایی هسته استفاده خواهد کرد. بنابراین با یک تراشه بسیار قدرتمند روبه‌رو می‌شویم، اما نمی‌دانیم این چیپ چه عملکردی در برابر پردازنده‌های اینتل و AMD از خودش نشان می‌دهد.

طبق بنچمارک PassMark که اخیراً منتشر شد، تراشه‌های M2 پرو و مکس شکست سنگینی از پردازنده 12 هسته‌ای 7845HX شرکت AMD خوردند. علاوه بر پردازنده‌های رایزن 7000، اینتل هم احتمالاً تا اواخر 2023 یا اوایل 2024 از پردازنده‌های نسل چهاردهم خود با معماری جدید رونمایی می‌کند. بنابراین تراشه‌های M اپل در آینده با رقبای قدرتمندی روبه‌رو می‌شوند و اینتل و AMD، مک پروی مجهز به چیپ‌های اپل سیلیکون را به چالش می‌کشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی