ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نماینده مجلس: اعلام تصویب طرح صیانت توسط برخی افراد، بازی با امنیت روانی جامعه است

رشیدی مدعی است کمیسیون ویژه‌ای با عنوان طرح صیانت دیگر در مجلس وجود ندارد که بخواهد این طرح را تصویب کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۴

یک نماینده مجلس اعتقاد دارد اعلام تصویب طرح صیانت توسط برخی افراد، بازی با امنیت روانی جامعه است. رشیدی همچنین مدعی است کمیسیون ویژه‌ای با عنوان طرح صیانت دیگر در مجلس وجود ندارد.

امروز دو نماینده مجلس و عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت خبر از تصویب این طرح خبر دادند و گفتند قرار است به شورای نگهبان ارسال شود، اما جلال رشیدی کوچی در گفتگو با ایسنا اعتقاد دارد چنین کمیسیونی دیگر وجود ندارد: «تا جایی که بنده و سایر همکارانم در جریان هستیم اساسا طرح یا کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان صیانت در مجلس وجود ندارد.»

او اخبار مبنی بر تصویب شدن طرح صیانت را موضوعی برای به هم زدن امنیت روانی جامعه عنوان کرد و گفت: «برخی از نمایندگان دوستان دارند با پرداختن به حواشی با امنیت روانی جامعه بازی کنند و ایجاد حساسیت کنند و بنده فکر می‌کنم باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا یک سری افراد در تلاش هستند این اقدام را انجام دهند.»

رشیدی تأکید کرد با توجه به اینکه عضو این کمیسیون بوده، اطلاعی از تشکیل جلسات آن و تصویب این طرح ندارد؛ اگرچه بحث عضویت او در کمیسیون ویژه نیز با حواشی روبه رو بوده است.

رشیدی سال گذشته در اکثر جلسات کمیسیون ویژه طرح صیانت که به صورت زنده پخش می‌شد، حضور داشت، اما پس از ماجرای تصویب طرح صیانت در اسفند ۱۴۰۰ اعلام شد که رشیدی عضو کمیسیون مشترک نیست و تنها به صورت مهمان در این جلسات شرکت داشته است. حال آنکه در برخی از جلسات وی حتی در رأی‌گیری‌های کمیسیون مشارکت داشت.

گفتنی است این برای اولین بار نیست که خبر تصویب طرح صیانت از سوی اعضای این کمیسیون مطرح می‌شود. سال گذشته نیز این کمیسیون در بحبوحه بررسی بودجه، تشکیل جلسه داد و کلیات این طرح را تصویب کرد. اقدامی که از نظر معاونت حقوقی مجلس، خلاف آیین‌نامه بود. همین موضوع نیز موجب شد تا نمایندگان مجلس در یک رأی گیری غیرعلنی، این طرح را از ذیل اصل هشتاد و پنج قانون اساسی خارج کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی