ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ
نجوم و فضا

ایلان ماسک: اسپیس‌ایکس برای پرتاب مداری استارشیپ در ماه آینده میلادی آماده می‌شود

ایلان ماسک می‌گوید اگر همه‌چیز خوب پیش برود، اسپیس‌ایکس در ماه مارس میلادی اولین پرتاب مداری استارشیپ را انجام می‌دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

اسپیس‌ایکس در نظر دارد که اولین آزمایش مداری راکت استارشیپ را اوایل ماه آینده میلادی به انجام برساند. البته ایلان ماسک که این خبر را اعلام کرده است، می‌گوید این اتفاق در شرایطی خواهد افتاد که تست‌های باقی‌مانده با موفقیت پشت سر گذاشته شوند.

اکانت Tesla East Bay Fremont در توییتی از ایلان ماسک پرسیده بود که آیا او به تگزاس برگشته و راکت استارشیپ آماده شده است یا خیر. مدیرعامل اسپیس‌ایکس در پاسخ نوشت: «اگر تست‌های باقی‌مانده درست پیش بروند، ماه آینده اقدام به پرتاب استارشیپ می‌کنیم.»

طرفداران اسپیس‌ایکس مدت‌هاست که منتظر پرتاب راکت استارشیپ هستند ولی تاریخ دقیق این عملیات در یک سال و نیم گذشته مدام درحال تغییر بوده است. این راکت در ماه ژانویه با موفقیت توانست اولین «تمرین لباس خیس» خود را پشت سر بگذارد. در این تمرین، اسپیس‌ایکس به پشته کامل استارشیپ سوخت‌رسانی و آخرین مراحل پیش از پرتاب را شبیه‌سازی کرد.

استارشیپ اسپیس‌ایکس هنوز چند تست دیگر را پیش رو دارد

حالا به‌نظر می‌رسد که بیش از هر زمان دیگری به اولین پرتاب مداری این راکت نزدیک شده‌ایم. اسپیس‌ایکس با انجام چند تست دیگر می‌تواند برای این پرتاب آماده شود. ازجمله این تست‌ها می‌توان به آزمایش احتراق ایستا اشاره کرد که طی آن همه 33 موتور رپتور استارشیپ باید با هم روشن شوند. این شرکت تاکنون هرگز بیش از 14 موتور خود را به‌صورت هم‌زمان روشن نکرده است.

بااین‌حال، این شرکت فضایی خصوصی برای دریافت مجوزهای لازم از اداره هوانوردی فدرال آمریکا باید این آزمایش مهم را هم پشت سر بگذارد. در پایان ماه ژانویه به‌نظر می‌رسید که اسپیس‌ایکس می‌خواهد آزمایش احتراق ایستای خود را در هفته اول فوریه انجام دهد. اما این اتفاق نیفتاد. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این آزمایش چه زمانی انجام می‌شود و آیا بالاخره همه‌چیز برای پرتاب این راکت غول‌پیکر آماده خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

    به امید پیروزی

مطالب پیشنهادی