ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی بایدو
تکنولوژی

شرکت چینی بایدو آزمایش هوش مصنوعی رقیب ChatGPT را ماه آینده میلادی تکمیل می‌کند

غول فناوری چینی بایدو اعلام کرده است که آزمایش‌های داخلی مدل هوش مصنوعی Ernie را ماه مارس تکمیل می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

هوش مصنوعی ChatGPT حسابی شرکت‌های فناوری را به تکاپو انداخته است و آن‌ها می‌خواهند با ابزارها و روش‌های مختلف با آن مقابله کنند. غول فناوری چینی بایدو یکی از همین شرکت‌هاست که حالا رسماً اعلام کرده که آزمایش داخلی پروژه‌ای شبیه به ChatGPT با نام «Ernie Bot» را در ماه مارس تکمیل می‌کند تا رقابت در این حوزه جذاب‌تر از همیشه شود.

شرکت OpenAI با معرفی ChatGPT زلزله‌ای در دنیای فناوری بپا کرد؛ تا حدی که گوگل به‌خاطر تهدیدی که حس می‌کرد، دیشب به‌یک‌باره و بدون هیچ اطلاع‌رسانی قبلی، از رقیب آن، یعنی Bard رونمایی کرد. البته مایکروسافت، دیگر غول فناوری، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و دست دوستی به‌سمت OpenAI دراز کرده است. ظاهراً ردموندی‌ها می‌خواهند ChatGPT را به موتور جستجوی بینگ اضافه کنند.

در این میان، یکی از غول‌های فناوری چین و جهان، یعنی بایدو مانند گوگل می‌خواهد رقیب ChatGPT را معرفی کند و حالا این کمپانی اعلام کرده که آزمایش‌های داخلی این هوش مصنوعی ماه آینده میلادی به پایان می‌رسند.

بایدو از سال 2019 روی هوش مصنوعی جدیدش کار می‌کند

هوش مصنوعی بایدو

Ernie یک مدل زبانی بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی است که به گفته بایدو، در سال 2019 معرفی شد و این کمپانی از آن زمان تا به امروز، روی آن کار می‌کند. این مدل به‌مرورزمان رشد کرده است تا بتواند وظایفی ازجمله درک زبان، تولید زبان و تبدیل متن به تصویر را انجام دهد.

با اعلام خبر پایان آزمایش‌ها در ماه آینده میلادی، ارزش سهام بایدو 13.4 درصد رشد کرد. البته اولین‌بار هفته گذشته گزارشی درباره این مدل هوش مصنوعی منتشر شد که همان خبر هم ارزش سهامش را 5 درصد افزایش داد.

طبق گفته منابع آگاه، این هوش مصنوعی به‌عنوان یک سرویس جداگانه از راه می‌رسد و به‌مرورزمان، در موتور جستجوی بایدو ادغام می‌شود تا نتایج درخواست‌های کاربران از طریق Ernie ارائه شوند؛ شبیه به کاری که احتمالاً مایکروسافت می‌خواهد توسط ChatGPT برای موتور جستجوی بینگ انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی