ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی اینونسیبل
اخبار خودرو

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا رونمایی شدند؛ آخرین ادای احترام به پیشرانه بنزینی V12

لامبورگینی با رونمایی غیرمنتظره از دو محصول جدید تک ساخت، طرفداران خود را غافلگیر کرد!

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

لامبورگینی با رونمایی غیرمنتظره از دو محصول جدید طرفداران خود را غافلگیر کرد! این دو خودرو اینوِسیبل (Invencible) و اوتنتیکا (Autentica) نام دارند و فقط و فقط یک دستگاه از آن‌ها روی کره خاکی موجود خواهد بود. سنت‌آگاتایی‌ها این دو سوپراتومبیل جدید را بر مبنای اونتادور توسعه داده‌اند، به‌ همین خاطر می‌توان آن‌ها را آخرین محصولات لامبورگینی با موتور V12 غیرهیبریدی دانست.

دو خودروی خاص به سفارش دو مشتری خاص

بدنه لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا تماماً از فیبر کربن است. این مدل‌ها توسط بخش Centro Stile و به سفارش دو مشتری خاص کمپانی طراحی و تولید شده‌اند. نکته جالب اینکه در تمامی فرایندها، طراحان نظرات و سلیقه‌های هر دو مالک را لحاظ کرده‌اند. در رابطه با هویت این دو مشتری و قیمت خودروها اطلاعاتی در دست نیست، اما طبیعتاً نباید انتظار رقمی مشابه با اونتادور داشت!

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

محصولات جدید لامبورگینی از نظر فرم اتاق با هم متفاوت هستند. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، اینونسیبل یک خودروی کوپه با سقف ثابت فلزی است، اما اوتنتیکا یک خودروی رودستر محسوب می‌شود. با آنکه این دو مدل براساس اونتادور تولید شده‌اند، ولی از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی با آن دارند.

مسافرانی از فضا

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا گویی به یک کهکشان دیگر تعلق دارند! از نظر طراحی می‌توان این دو خودرو را عصاره‌ای از چند مدل تولید محدود لامبورگینی دانست. به عبارت دقیق‌تر، این دو خودرو وارث ویژگی‌هایی از سستو المنتو، رونتون، وننو و اسنزا SCV12 هستند. برای مثال فرم چراغ‌های اصلی و دماغه به‌وضوح وننو را در ذهن تداعی می‌کنند. شکل کاپوت و شکاف‌های حجیم آن هم یادآور هیولای مخصوص پیست اسنزا SCV12 است.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

ارتباط ژنتیکی لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا با اونتادور در فرم کابین و نسبت‌های بدنه ملموس است! در نمای جانبی شکاف‌های این دو مدل، خیلی بزرگ‌تر هستند و درها نیز ساختار عضلانی‌تری دارند. گلگیرهای زیبا و خوش‌فرم هم به کونتاش یا کانتاش جدید اشاره می‌کنند. مکمل جذابیت‌های اینونسیبل و اوتنتیکا در نمای جانبی رینگ‌های اختصاصی هستند که شبیه به شبکه تارهای یک عنکبوت دیده می‌شوند. این رینگ‌ها همانند خودروهای مسابقه‌ای با یک قفل مرکزی به توپی متصل هستند.

اوتنتیکا یعنی اصیل و قابل‌اعتماد

در نمای عقب، لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا طراحی فضایی خود را بیشتر به رخ می‌کشند. چراغ‌های LED موجود در این بخش متشکل از سه جزیره شش‌ضلعی در طرفین هستند. این سبک از طراحی روی پوشش موتور نیز وجود دارد و سه خروجی اگزوز اینکونلی در قسمت میانی سپر، ساختاری مشابه دارند. مثل سایر مدل‌هایی که با محوریت رانندگی در پیست ساخته‌ شده‌اند، پشت لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا نیز پر است از شکاف‌های متعدد؛ دیفیوزر ابعاد خیلی بزرگی دارد و لامبورگینی کاری کرده است که حتماً تایرهای پهن در معرض دید باشند!

اینونسیبل یعنی شکست‌ناپذیر
اینونسیبل یعنی شکست‌ناپذیر

تفاوت‌های اینونسیبل و اوتنتیکا

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا در نمای عقب تفاوت‌هایی دارند. درحالی‌که مدل کوپه به باله مجهز شده، مدل رودستر فاقد باله است و به‌جای آن مهندسان دو تیغه نصب کرده‌اند. بد نیست بدانید این باله در اصل به سستو المنتو تعلق دارد. به‌غیراز این، به‌دلیل نبود سقف، در پشت محفظه کابین اوتنتیکا و درست هم‌راستا با سر سرنشینان، دو المان مقاوم تعبیه شده است؛ این المان‌ها درصورت واژگونی از سرنشینان محافظت می‌کنند.

لامبورگینی اوتنتیکا

کابینی باکیفیت و آشنا

در داخل کابین، چیدمان کلی اجزای اینونسیبل و اوتنتیکا مشابه با سایر مدل‌های V12 لامبورگینی است. برای هماهنگی بیشتر با نمای بیرونی، دریچه‌های سیستم تهویه شش‌ضلعی هستند و با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند. نمایشگر دیجیتال حاضر در پشت هر مدل، گرافیک اختصاصی خود را دارد، نکته عجیب اینکه خبری از نمایشگر مخصوص سیستم اینفوتینمنت در قسمت میانی داشبورد نیست. ناگفته نماند بخش اعظمی از کابین، جنسی از فیبر کربن و چرم دارد.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

رنگ بدنه منحصربه‌فرد لامبورگینی اینونسیبل قرمز هفاوستوس (Rosso Efesto) نام دارد. این رنگ که از نام یکی از اساطیر یونانی برگرفته شده، در ترکیب با جلای خاص فیبر کربن، جلوه بسیار زیبایی به خودرو بخشیده است. کابین این مدل نیز مثل نمای بیرونی ترکیبی از رنگ مشکی و قرمز دارد و پوشش صندلی‌ها از چرم و آلکانتارا است.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا
لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

لامبورگینی رنگ اصلی بدنه رودستر اوتنتیکا را خاکستری تایتان نامیده است. این رنگ نیز در ترکیب با مشکی مات و رگه‌هایی از رنگ زرد، اوتنتیکا را خودرویی فوق‌العاده جذاب و دلربا نشان می‌دهد. چنین ترکیب رنگی در داخل کابین نیز مشاهده می‌شود.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

«میتیا بورکرت» مدیر دپارتمان طراحی لامبورگینی در رابطه با طراحی خاص اینونسیبل و اوتنتیکا می‌گوید در خلق آن‌ها از «روزهای حضور در پیست و محیط با اکتان بالای پیست» الهام گرفته‌اند.

مشخصات فنی لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

آورده‌های جدید سنت‌آگاتایی‌ها از شاسی فیبر کربنی مونوکوک بهره می‎‌برند. قبل از این هم مدل‌های تولید محدودی مثل وننو، سنتناریو، سیان FKP 37، اسنزا SCV12 و کانتاش LPI 800-4 بر مبنای این نوع شاسی تولید شده‌اند.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

نیروبخش لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است. این موتور که در قسمت میانی اتاق قرار دارد، 769 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این خروجی باید گفت دو محصول جدید لامبورگینی خروجی مشابهی با مدل Ultimae دارند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به گیربکس هفت‌سرعته ISR محول شده است. این گیربکس نیروی موتور را به‌سمت هر چهار چرخ هدایت می‌کند. به‌لطف وجود سیستم Dynamic Steering لامبورگینی، هر چهار چرخ اینونسیبل و اوتنتیکا فرمان‌پذیر هستند.

لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

خودروساز پرطرفدار ایتالیایی، محصولات جدید خود را «آخرین ادای احترام» به موتور V12 غیرهیبریدی توصیف می‌کند. این موتور در نسل بعدی تولیدات لامبورگینی، با سامانه هیبریدی ترکیب خواهد شد. گفتنی است این شرکت تأیید کرده جانشین اونتادور در هفته‌های پیش رو از راه می‌رسد. این سوپراتومبیل جدید اولین خودروی لامبورگینی با پیشرانه هیبریدی شارژی محسوب می‌شود، به همین خاطر آغازگر فصلی تازه در تاریخ کمپانی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

    لامبورگینی لعنتی
    مگه میشه لامبورگینی بد بسازه
    حالا این مشتریا که اطلاعاتی ازشون نیست تو خیاون که نمیخوان ازینا استفاده کنن میبرن پیست میذارن کلکسیون اختصاصی
    مردم چه پول هایی دارن چقدر فکرشون آزاده که میتونن برای پولشون آزادنه تصمیم بگیرن

مطالب پیشنهادی