ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افتتاح حساب وکالتی جهت خرید خودرو
خودرو

چگونه برای خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا حساب وکالتی افتتاح کنیم؟

برای افتتاح حساب وکالتی جهت خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو ابتدا باید به بانک‌های طرف قرارداد با این دو خودروساز مراجعه کنید.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اگر قصد دارید در طرح‌های فروش یا قرعه‌کشی شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو شرکت کنید، باید حساب وکالتی داشته باشید و مبلغی تعیین‌شده را به این حساب واریز کنید. اما نحوه افتتاح حساب وکالتی جهت خرید خودرو از این دو خودروساز اصلی کشور چگونه است؟

برای افتتاح حساب وکالتی جهت خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو ابتدا باید به بانک‌های طرف قرارداد با این دو خودروساز مراجعه کنید. ایران‌خودرو با بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات و سپه کار می‌کند، حال‌آنکه سایپا طرف قرارداد با بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین است.

درصورت داشتن حساب کوتاه‌مدت در هر یک از بانک‌های معرفی‌شده، می‌توانید این حساب را تبدیل به حساب وکالتی کنید. درحقیقت حساب وکالتی همان حساب کوتاه‌مدت است و سود سپرده کوتاه‌مدت به آن تعلق می‌گیرد.

البته نحوه افتتاح حساب وکالتی برای خرید محصول از ایران‌خودرو و سایپا اندکی متفاوت است. برای ایجاد حساب وکالتی جهت خرید ماشین از ایران‌خودرو، ابتدا باید به یکی از بانک‌های معرفی‌شده رفته و پس از تبدیل حساب کوتاه‌مدت به حساب وکالتی و یا ایجاد حساب جدید وکالتی، مبلغی معادل ۹۰ میلیون تومان را به این حساب واریز کنید. حداکثر سه روز پس از افتتاح حساب می‌توانید با ورود کد کاربری و کلمه عبور، وارد صفحه ثبت‌نام شده و نسبت به خرید خودرو اقدام کنید.

به‌منظور افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از سایپا نیز می‌بایست به یکی از بانک‌های طرف قرارداد مراجعه کرده و نسبت به تبدیل حساب کوتاه‌مدت به حساب وکالتی اقدام کنید. اما برخلاف قیود ایران‌خودرو، نیازی به واریز ابتدایی ۹۰ میلیون تومان به حساب وکالتی نیست. درعوض پس از افتتاح حساب و پیش از شروع فرایند فروش، سایپا مبلغی را جهت واریز به حساب وکالتی تعیین می‌کند. اگر واریز پول در فرصت تعیین‌شده توسط سایپا صورت نگیرد، نمی‌توانید در فرایند ثبت‌نام جهت خرید خودرو شرکت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ایران‌خودرو تنها برای متقاضیان عادی، افتتاح حساب وکالتی را الزامی کرده است؛ یعنی مادران دارای حداقل دو فرزند و مالکین خودروهای فرسوده نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

    راه های خلاقانه برای گرفتن پول مردم
    و
    البته مردم همیشه در صحنه برای فرغون هم پول میدن و هر بلایی سرشون بیاد حقشونه

  • cstemva
    cstemva | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

    درود
    برای وکالتی کردن حساب خود نیازی نیست حتما به شعب بانک ها مراجعه کنید اگر در بانک رفاه حساب دارید، به لینک زیر مراجعه کنید و آنلاین حساب خود را وکالتی کنید.
    https://mehvar.rb24.ir/ikco
    https://mehvar.rb24.ir/saipa

مطالب پیشنهادی