ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکای ول کرمان خودرو
خودرو

مشارکت مپنا و خودروسازی کرمان برای مونتاژ‌ یک شاسی‌بلند برقی چینی؛ اسکای‌ول در راه بازار

شاسی‌بلند تمام برقی اسکای‌ول نخستین محصول از شرکت نوین ماهان (نبکا) است که در منطقه ویژه صنعتی ارگ بم ساخته می‌شود.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

شاسی بلند تمام برقی اسکای‌ول نخستین محصول از شرکت نوین ماهان (نبکا) است که در منطقه ویژه صنعتی ارگ بم ساخته می‌شود. نبکا به‌نوبه‌خود یک شرکت تازه تأسیس به‌حساب می‌آید که با سرمایه‌گذاری مشترک کرمان موتور و مپنا و در راستای بهبود برقی‌سازی صنعتی خودرو راه‌اندازی شده است. اسکای‌ول نوین ماهان، نسخه مونتاژی شاسی‌بلند برقی ET5 بوده که به شرکت چینی Skywell تعلق دارد.

اسکای ول کرمان موتور خودرو

اسکای‌ول به‌طور کامل از نیروی ذخیره‌شده در باتری برای حرکت استفاده می‌کند و نیاز به سوخت فسیلی ندارد. این ماشین شاسی‌بلند درشت‌هیکل تمام آزمون‌های میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون وارد خط تولید شده است.

اسکای‌ول نوین ماهان، نسخه مونتاژی شاسیبلند برقی ET5 است که به شرکت چینی Skywell تعلق دارد. این خودرو در چین به یک پیشرانه برقی مجهز است که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اسکای‌ول در دسته خودروهای تک دیفرانسیل FWD قرار دارد و باتری آن درصورت شارژ کامل از پیمودن مسافتی حدود ۵۲۰ کیلومتر پشتیبانی می‌کند.

اسکای ول کرمان خودرو موتور

طبق گزارش‌های مختلف، شاسی‌بلند تمام برقی اسکای‌ول نبکا قرار است در نیمه نخست سال آینده وارد بازار شود. این خودرو به آپشن‌های متعددی همچون اتوپارک، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار عقب، سنسور نور و باران و همچنین مجموعه قابل‌قبولی از سیستم‌های کنترل و پایداری مجهز است.

اسکای موتور ول کرمان موتور خودرو

تأسیسات و ایستگاه‌های شارژرسانی توسط مپنا در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شوند. بد نیست بدانید مپنا یکی از اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت باتری و تهیه زیرساختار لازم برای استفاده از خودروهای الکتریکی است که همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا قدم برداشته و بدون‌شک نقش بسزایی در برقی سازی صنعت خودرو ایفا می‌کند.

شاسی بلند برقی کرمان خودرو مپنا

با ورود اسکای‌ول به خط تولید، می‌توان امیدوار بود شرکت‌های خودروسازی دیگر جسارت تولید محصولات برقی را به‌دست آورند. وسایل نقلیه الکتریکی تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و البته نباید فراموش کرد که عصر، عصر خودروهای برقی است.

اسکای ول کرمان موتور
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی