ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت ب ام و i4
اخبار خودرو

شرط عجیب برای آپدیت ب‌ام‌و i4: باید خودرو را در جای مسطح پارک کنید!

خودروهای جدید همانند گوشی‌های هوشمند به قابلیت آپدیت از راه دور مجهز هستند، اما این قابلیت حواشی تازه‌ای را رقم زده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

خودروهای جدید همانند گوشی‌های هوشمند به قابلیت آپدیت از راه دور مجهز هستند. ب ام و جزو خودروسازانی است که ثابت کرده علاقه زیادی به این قابلیت دارد. اما نکته عجیب اینکه یکی از مشتریان این شرکت ادعا می‌کند برای آپدیت خودرو باید آن را در زمین مسطحی پارک کرد! به‌ عبارت دیگر، هنگام آپدیت محصولات ب ام و اگر خودرو در سراشیبی قرار داشته باشد، به‌روزرسانی به مشکل خواهد خورد!

ماجرا به یک دستگاه ب ام و i4 مربوط می‌شود. مالک این خودروی برقی که «کلیر الیزا» نام دارد، هنگام آپدیت خودروی خود با خطایی که تصویر آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید، روبه‌رو شده است. پیغام موجود در این تصویر می‌گوید که ب ام و i4 در یک سطح خیلی شیبدار قرار دارد، به‌ همین خاطر نمی‌توان نرم‌افزار جدید را نصب کرد! در این پیغام، تأکید می‌شود برای انجام به‌روزرسانی باید خودرو در زمینی مسطح پارک شود!

آپدیت ب ام و

بروز چنین خطایی هنگام آپدیت نرم‌افزاری ب ام و i4 سؤالاتی را ایجاد کرده است؛ از جمله اینکه این خودرو چگونه می‌تواند سطح شیبدار را تشخیص دهد؟ سؤال دیگری که مطرح می‌شود، این است که چرا پارک در سطح شیبدار فرایند به‌روزرسانی را مختل می‌کند؟

پاسخ سخنگوی ب ام و به ابهامات

یکی از سخنگوهای شرکت ب ام و در پاسخ به نشریه «درایو» اعلام کرده i4 به انبوهی از سنسورهای تشخیص زاویه، شیب و شتاب مثبت و منفی مجهز است و با کمک آن‌ها می‌تواند این فاکتورها را تشخیص دهد. وی افزوده است که برای جلوگیری از هرگونه خطا و به‌موجب آن، ایجاد خطر برای راننده و سرنشینان، هنگام آپدیت خودرو باید آن را در حالت سکون و پارک قرار داد. به‌ بیان دیگر، درصورت رانندگی و حرکت نیز امکان آپدیت محصولات ب ام و وجود ندارد. واضح است که با این کار ب ام و می‌خواهد ضریب اطمینان را افزایش دهد.

آپدیت ب ام و

باواریایی‌ها تأکید می‌کنند برای آپدیت، مالکان باید خودروهای خود را در سطحی هموار و بدون شیب پارک کنند. ضمن اینکه باید موتور نیز خاموش باشد تا از بروز هرگونه مشکل در فرایند آپدیت خودروهای ب ام و پیشگیری شود. هرچند این امر کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما درهرحال بهتر از عدم دریافت آپدیت است!

حتماً در جریان هستید که آپدیت‌های نرم‌افزاری بعضی اوقات مشکلاتی را برای گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال ایجاد می‌کنند. در موارد شدیدتر، حتی ممکن است تلفن همراه غیرقابل‌استفاده شود و کاربر باید با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی مشکل را برطرف کند. حال سؤالی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا احتمال بروز مشکلاتی مشابه برای خودروها نیز وجود دارد؟ درصورت مثبت‌بودن پاسخ و زمین‌گیرشدن شمار زیادی از خودروها، خودروسازان چگونه بحران را مدیریت خواهند کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی