ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

حقوق ورودی واردات گوشی بالای 600 دلار به 15 درصد رسید

حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار برابر 15 درصد تعیین شده است.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۹

«رحیم زارع»، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402، با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون گفت حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار، برابر 15 درصد تعیین می‌شود. به گفته او، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دوبرابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایلنا، زارع با توضیح درباره حقوق ورودی رویه تجاری گوشی‌های بالای 600 دلار گفت: «حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ١۵ درصد تعیین می‌شود.»

اعلام این رقم از سوی او درحالی است که این رقم پیش از این 12 درصد بود و به‌نظر می‌رسد یک افزایش سه‌درصدی برای واردات گوشی‌های پرچمدار رخ داده است که به عنوان مثال در یک گوشی هزار دلاری، سه دلار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در توضیح این مصوبه کمیسیون گفت: «حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار برابر 15 درصد تعیین می‌شود.»

به گفته زارع، واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود و مانند سرزمین اصلی است.

سال 1399 نمایندگان مجلس طی مصوبه‌ای عوارض 12درصدی را برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار در بودجه 1400 تعیین کردند. این درحالی است که در سال 1400 این تعرفه 12‌درصدی واردات تلفن همراه بالای 600 دلار از لایحه بودجه 1401 حذف شد و به یکی از ابهامات بودجه تبدیل شد.

هرچند بعد از این موضوع اظهارنظرهایی بر سر ممنوعیت واردات رسمی گوشی پرچمدار شد، اما امسال با تعیین مصوبه عوارض 15‌درصدی برای بودجه سال 1402 به‌نظر می‌رسد روند واردات پرچم‌دارها ادامه پیدا خواهد کرد. .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی