ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بینگ
تکنولوژی

میزان دانلودهای بینگ پس از انتشار خبر ادغام با ChatGPT ده برابر افزایش پیدا کرد

گوگل همچنان با سهم 93.53 درصدی بازیگر اصلی حوزه موتور جستجو است و بینگ فقط 2.78 درصد سهم را در اختیار دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

خبر مربوط به تلاش برای اضافه شدن ChatGPT به بینگ، موتور جستجو اختصاصی مایکروسافت، نتایج خوبی به همراه داشته است. در جدیدترین رتبه‌بندی مربوط به دانلود برنامه‌ها، Bing پیشرفت قابل‌توجهی داشته، زیرا افراد بیشتری تلاش کرده‌اند تا به نسخه هوشمندتر این موتور جستجو دسترسی داشته باشند. در واقع از زمان اعلام این خبر، تعداد دانلودهای جدید بینگ 10 برابر افزایش یافته و این اپلیکیشن در رتبه دهم لیست برنامه‌های رایگان اپ استور قرار گرفته است.

در حال حاضر، گوگل همچنان برترین موتور جستجو محسوب می‌شود، اما علاقه کاربران اپل پس از ادغام ChatGPT در بینگ، می‌تواند دردسر زیادی برای آن ایجاد کند. همانطور که TechCrunch در گزارش خود براساس داده‌های data.ai اشاره می‌کند، رتبه بینگ تا قبل از خبر مربوط به چت‌بات OpenAI بسیار کم اهمیت بوده است.

سهام بینگ در بازار موتورهای جستجو

موتور جستجو مایکروسافت

با این وجود، مایکروسافت برای شکست دادن گوگل هنوز راه طولانی را در پیش دارد. داده‌های Stat Counter نشان می‌دهد که گوگل همچنان در صدر بازار موتورهای جستجو جهان قرار دارد و در مجموع 93.53 درصد در این بازار سهم دارد. از سوی دیگر، بینگ در حال حاضر فقط 2.78 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

رونمایی از بینگ جدید با پشتیبانی از ChatGPT توسط مایکروسافت، غوغایی در جهان ایجاد کرد. این امر ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی به موتور جستجو ردموندی‌ها اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های خود را به‌صورت مکالمه دریافت کنند. با این وجود، بزرگ‌ترین جذابیت بینگ در حال حاضر، توانایی آن در تولید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی از مقاله یا ایمیل است که همچنین نقطه قوت فعلی چت‌بات ChatGPT نیز محسوب می‌شود.

ChatGPT

علاوه بر این، دیگر جذابیت این فناوری توانایی گنجاندن جزئیات بروز بیشتر در محتوای کاربران است، زیرا بینگ اکنون از وب به عنوان یک منبع استفاده می‌کند. با وجود این قابلیت‌ها، جای تعجب نیست که این موتور جستجو مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته باشد.

متأسفانه در حال حاضر محدودیت‌هایی برای دسترسی به بینگ جدید وجود دارد. کسانی که دوست دارند قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید این موتور جستجو را تجربه کنند، ابتدا باید در لیست انتظار مایکروسافت ثبت نام کنند و تأیید شدن در آن نیز چندان ساده نخواهد بود. مایکروسافت در صفحه لیست انتظار Bing توضیح می‌دهد که کاربران برای دسترسی سریع به ویژگی‌های هوش مصنوعی باید پیش‌فرض‌های مایکروسافت را روی رایانه شخصی خود تنظیم کنند، بنابراین داشتن برنامه بینگ به تنهایی کافی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rahimi amirhossein
    rahimi amirhossein | ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

    عجله ای نیست. تا چندماه دیگه در دسترس همه قرار می گیره دیگه.

مطالب پیشنهادی