ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون USB-C
تکنولوژی

اپل ظاهراً می‌خواهد عملکرد USB-C را در آیفون محدود کند

ظاهراً اپل می‌خواهد از مدار مجتمع (IC) اختصاصی برای این پورت استفاده کند که باعث عدم پشتیبانی از برخی لوازم جانبی می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳

اپل به‌خاطر قانون جدید اتحادیه اروپا باید آیفون را به پورت USB-C مجهز کند و درحالی‌که بالاخره بعد از سال‌ها شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود، ظاهراً اپل به‌دنبال محدودکردن عملکرد این پورت در گوشی‌های هوشمندش است.

طبق شایعه‌ای جدید، اپل می‌خواهد از رابط مدار مجتمع (IC) اختصاصی برای این پورت استفاده کند که به آن اجازه می‌دهد تا قطعات درگیر در اتصال را تأیید کند.

محدودیت اپل برای پورت USB-C آیفون

اگر چنین رویکردی برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، باید بگوییم که اپل دقیقاً این کار را برای پورت لایتنینگ هم انجام داده است. این فرایند تأیید در پورت لایتنینگ باعث می‌شود که با هشدار عدم پشتیبانی از لوازم جانبی روبه‌رو شوید. این هشدار را زمانی می‌بینید که لوازم جانبی توسط اپل ساخته نشده باشند یا اینکه فاقد مجوز «ساخته‌شده برای آیفون» (MFi) باشند. در هر صورت، اپل با این IC برای خودش درآمدزایی می‌کند.

آیفون USB-C

استفاده از IC اختصاصی در پورت USB-C برای آیفون‌ها اگرچه در حد یک شایعه است، اما با توجه به رویکرد اپل در گذشته، می‌تواند به واقعیت تبدیل شود؛ هرچند شاید این IC اختصاصی عملکرد این پورت را محدود نکند.

درحقیقت، درحال‌حاضر نمی‌دانیم که این مدار مجتمع اختصاصی واقعاً تأثیری روی عملکرد لوازم جانبی ساخته‌نشده توسط اپل یا فاقد مجوز MFi خواهد داشت یا خیر. این احتمال وجود دارد که عملکرد انواع لوازم جانبی که برای شارژ سریع یا انتقال اطلاعات با سرعت بالا ساخته می‌شوند، درصورت عدم دریافت مجوز MFi، محدود شود.

این احتمال هم وجود دارد که درصورت استفاده از IC اختصاصی توسط اپل، اتحادیه اروپا به موضوع ورود کند و مانع از انجام چنین کاری شود. علاوه‌براین، شایعات می‌گویند اپل تنها برای مدل‌های پرو سرعت شارژ و انتقال اطلاعات بالا را در نظر می‌گیرد و کاربران مدل‌های استاندارد و پلاس با سرعت USB 2.0 مشابه لایتنینگ روبه‌رو می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی