ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

1_Huawei
تکنولوژی

ادعای یکی از مدیران شیائومی: ۸۰ میلیون مشتری هواوی اکنون کاربر شیائومی، اپل و آنر هستند

«لو ویبینگ» رئیس گروه شیائومی ادعا می‌کند تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را از دست بدهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

«لو ویبینگ» رئیس گروه شیائومی، ادعا می‌کند تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را از دست بدهد و حالا این تعداد کاربر، مشتریان شرکت‌های شیائومی، اپل و آنر هستند.

مقام ارشد شیائومی می‌گوید که از ۸۰ میلیون کاربری که هواوی از دست داده است، ۵۰ میلیون نفر به شیائومی مهاجرت کرده‌‌اند و حدود ۲۰ میلیون مشتری دیگر نیز اکنون مشتری اپل و ۱۰ میلیون دیگر کاربر آنر هستند.

تحریم‌های در نظر گرفته شده برای هواوی باعث شد این شرکت نتواند در تجارت گوشی‌های هوشمند به‌شکل گسترده حضور داشته باشد و اکنون یکی از مدیران ارشد شیائومی می‌گوید ۸۰ میلیون مشتری این شرکت به استفاده از محصولات سایر رقبا روی آورده‌اند.

با کم‌رنگ‌شدن حضور هواوی، سایر رقبا میدان را در دست گرفته‌اند

طبق گفته لو ویبینگ، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را به‌دلیل تحریم‌ها از دست داده است. هواوی به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های خود، یعنی  TSMC کار کند و تولید تراشه‌ها از سوی این تأمین‌کننده قطع شده است. این مسئله باعث شده که خط تولید گوشی‌های هواوی با بحرانی جدی مواجه شود.

هواوی زمانی دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بزرگ در جهان بود، اما پس از تحریم‌های ایالات متحده، این وضعیت به‌سرعت تغییر کرد.

غیبت هواوی در بازار باعث شد که سایر برندها از فرصت استفاده کنند و بتوانند مشتریان این شرکت را از آن خود کنند. با وجودی که برخی تحلیلگران بازار انتظار داشتند به‌محض آنکه آمریکا تحریم‌هایی خود را در مورد این شرکت چینی اعمال کند، هواوی به‌سرعت با شکست روبه‌رو شود، اما این اتفاق نیفتاد. باید دید در ادامه این شرکت به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی