ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا گرند هایلندر
اخبار خودرو

تویوتا گرند هایلندر معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند هشت‌نفره با کابین لوکس و امکانات بالا

گرند هایلندر نام جدیدترین شاسی‌بلند تویوتا است که با هدف پرکردن شکاف موجود بین سکویا و هایلندر استاندارد تولید می‌شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

تویوتا از شاسی‌بلند جدید گرند هایلندر رونمایی کرد. همان‌طور که قابل حدس است، این خودرو درواقع نسخه بزرگ‌تر و لوکس‌تر از هایلندر استاندارد محسوب می‌شود و شکاف بین آن و مدل فول‌سایز سکویا را پر می‌کند. این شاسی‌بلند دورگه امکانات بیشتری دارد و در سه تریم با امکان حمل 8 نفر سرنشین وارد بازار خواهد شد. نسخه پرچمدار گرند هایلندر به پیشرانه 362 اسب بخاری مجهز است و شتابی برابر با 6.3 ثانیه دارد.

تویوتا گرند هایلندر

طراحی جذاب تویوتا گرند هایلندر

تویوتا گرند هایلندر بدنه جعبه‌ای شکلی دارد. این خودرو توسط استودیوی طراحی «کالتی دیزاین» کمپانی تویوتا واقع در کالیفرنیا خلق شده است؛ به همین خاطر بیشتر به محصولات غربی شباهت دارد تا مدل‌های شرقی. پنل‌های بدنه این شاسی‌بلند جدید، صاف و یکدست هستند و خبری از پیچیدگی‌هایی که در مدل‌های اخیر تویوتا دیده‌ایم، در آن نیست. سبک طراحی این خودرو طوری است که حس قدرت و اطمینان را در بیننده القا می‌کند.

تویوتا گرند هایلندر

شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا در سه تریم XLE، لیمیتد و پلاتینوم به‌ فروش خواهد رسید. این خودرو روی رینگ‌های 18 الی 20 اینچی حرکت می‌کند و مونروف پانورامیک برای آن قابل سفارش است.

طراحی کابین

تویوتا در گرند هایلندر روی راحتی و رفاه سرنشینان تمرکز کرده است. به‌ همین خاطر این شاسی‌بلند جدید فضای داخلی گسترده‌ای دارد. درصورت خوابانیدن صندلی‌ها، فضای در دسترس این خودرو به 2,775 لیتر می‌رسد که در مقایسه با هایلندر استاندارد، 396 لیتر بیشتر است. البته چنانچه از هر سه ردیف صندلی استفاده شود، باز هم فضایی کافی برای حمل 7 چمدان در قسمت بار در اختیار سرنشینان خواهد بود.

تویوتا گرند هایلندر

در خودروهای هفت یا هشت نفره، صندلی‌های ردیف آخر برای افراد بزرگسال چندان کارایی ندارند و بیشتر مناسب کودکان هستند. اما تویوتا تأکید می‌کند در گرند هایلندر صندلی‌های ردیف آخر فضایی بزرگ و راحت برای سرنشینان بزرگسال ارائه می‌کنند. برای سرنشینان این ردیف، پورت‌های USB اختصاصی، محل مخصوص نگهداری از تلفن همراه یا تبلت و همچنین دو جالیوانی وجود دارد. در‌مجموع تویوتا گرند هایلندر 13 جالیوانی و 7 پورت USB-C دارد.

یو اس بی تایپ سی

سرنشینان ردیف دوم از تویوتا گرند هایلندر، دارای کنترل‌های اختصاصی برای سیستم تهویه هستند. خریداران این شاسی‌بلند نیمه‌لوکس می‌توانند آن را با صندلی کاپیتانی یا صندلی یک‌تکه نیمکتی سفارش دهند.

صندلی ها

داشبورد تویوتا گرند هایلندر در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر 12.3 اینچی برای کنترل سیستم اینفوتینمنت است. این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت، از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. کنسول میانی این شاسی‌بلند ژاپنی-آمریکایی به‌قدری عریض است که می‌تواند یک تبلت بزرگ را در خود جای دهد. روی این کنسول دو پد شارژ بی‌سیم و جالیوانی‌هایی بزرگ به‌چشم می‌خورد.

داشبورد تویوتا گرند هایلندر

صندلی‌های ردیف جلوی تویوتا گرند هایلندر با آپشن گرم‌کن و سردکن قابل سفارش هستند. از دیگر آپشن‌ها باید به گرم‌کن فرمان، خروجی 1500 واتی و دربازکن برقی صندوق اشاره کنیم.

تویوتا محصول جدید خود را از لحاظ راحتی به یک اتاق نشیمن تشبیه می‌کند. این توصیف از آن جهت است که در اکثر قسمت‌های کابین از مواد نرم و مرغوب استفاده شده و خبری از پلاستیک خشک نیست. صندلی‎ این خودرو برای راننده در 10 جهت و برای سرنشین کناری در 8 جهت مختلف قابل تنظیم است؛ ضمن اینکه تمامی صندلی‌های روکشی از چرم دارند.

کابین تویوتا گرند هایلندر

بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته

تویوتا گرند هایلندر از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود در آینده بتوان قابلیت‌های جدیدی را به خودرو افزود. همچنین این ویژگی دستیار صوتی و سایر سیستم‌ها را به‌روز نگه می‌دارد. گرند هایلندر با سرویس‌های ارتباطی پیشرفته‌ای قابل سفارش است. برخی از این سرویس‌ها عبارتند از دستیار اورژانس تویوتا، امداد جاده‌ای در هر ساعت از شبانه‌روز و مکان‌یاب خودرو درصورت سرقت.

تویوتا گرند هایلندر

گرند هایلندر در حالت استاندارد با سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای به دست مشتریان خواهد رسید. اخطار برخورد، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دستیار نوربالا بعضی از این سیستم‌ها هستند. این شاسی‌بلند دورگه به مدت یک سال با سرویس Remote Connected Service عرضه می‌شود. با این سرویس و از طریق تلفن همراه مالکان می‌توانند از راه دور چراغ‌های اصلی را روشن کنند، موتور را استارت بزنند و یا درها را قفل کنند.

نمای روبرو تویوتا گرند هایلندر

این روزها اینترنت به یکی از نیازهای ضروری بشر مدرن تبدیل شده است. تویوتا با درک صحیح این موضوع، گرند هایلندر را به قابلیت وای فای هات‌اسپات مجهز کرده و تا 5 سرنشین می‌توانند به آن متصل شوند. این خودرو از سیستم صوتی بسیار با کیفیت JBL با 11 اسپیکر سود می‌برد. در صورت علاقه، مشتریان می‌توانند امکانات دیگری مثل هداپ دیسپلی، دوربین 360 درجه، دستیار پیشرفته راننده و دستیار رانندگی در ترافیک را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند.

جی بی ال

مشخصات فنی گرند هایلندر

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا گرند هایلندر در سه تریم تولید خواهد شد. مدل‌های پایه و میانی با موتور 2.4 لیتری بنزینی و موتور 2.5 لیتری هیبریدی قابل انتخاب هستند. این مدل‌ها به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند.

نمای عقب

مدل‌های بالارده از گرند هایلندر به پیشرانه موسوم به «هایبرید مکس» تویوتا مجهز خواهند بود. این پیشرانه که در مدل کراون نیز انجام وظیفه می‌کند، در گرند هایلندر 362 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مقایسه با کراون، قدرت این پیشرانه 30 اسب بخار افزایش یافته است. خودروساز ژاپنی می‌گوید مدل‌های مجهز به پیشرانه هایبرید مکس شتابی برابر با 6.3 ثانیه دارند و قادر هستند باری به وزن 2268 کیلوگرم را به‌دنبال خود بکشند.

تویوتا گرند هایلندر محصولی از آمریکا

تویوتا گرند هایلندر در کالیفرنیا طراحی و در کارخانه پرینستون در ایندیانا تولید می‌شود. این شاسی‌بلند جدید به‌عنوان مدل 2024 به فروش خواهد رسید. در رابطه با قیمت و زمان عرضه فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. تویوتا اعلام کرده است که برای آگاهی از جزئیات کامل، باید تا تابستان امسال منتظر بمانیم. جیپ گرند چروکی، هوندا پایلوت و کیا تلوراید برخی از رقبای مستقیم و غیرمستقیم گرند هایلندر به‌ شمار می‌روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohsen Karimani
    Mohsen Karimani | ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

    به این میگن ماشین مسافرت. عجب چیزیه.

مطالب پیشنهادی