ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

MX Player
کسب و کار

آمازون می‌خواهد سرویس استریم ویدیوی هندی MX Player را تصاحب کند

ظاهراً آمازون درحال مذاکره با شرکت هندی Times Internet تا سرویس استریم ویدیو و اپلیکیشن MX Player را بخرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

به گفته چهار منبع آگاه، آمازون درحال مذاکره با شرکت هندی Times Internet است تا بتواند MX Player، یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های استریم ویدیوی هند را بخرد. آمازون می‌خواهد جاه‌طلبی‌های خود در فضای سرگرمی را روی بازارهای کلیدی خارج از آمریکا متمرکز کند.

طبق گزارش وب‌سایت تک‌کرانچ، سه منبع اعلام کرده‌اند که مذاکرات مربوط به این خرید درحال انجام است، اما شرایط آن هنوز نهایی نشده. علاوه‌براین، ظاهراً حداقل دو شرکت دیگر ازجمله Zee Entertainment Enterprises متعلق به سونی، برای خرید اپلیکیشن MX Player علاقه نشان داده‌اند.

آمازون

مذاکرات بین Times Internet و آمازون برای MX Player که در سال 2018 توسط شرکت هندی به مبلغ 140 میلیون دلار خریداری شد، قابل‌توجه است. این برنامه ویدیویی که بیشتر به‌دلیل پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های ویدیویی و عملکرد با اطمینان در گوشی‌های اندرویدی ارزان شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان را جذب کرده است.

MX Player تا حدودی با ارائه کاتالوگ ویدیویی گسترده خود که شامل دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی کابلی زنده بدون پرداخت هزینه برای مصرف‌کنندگان می‌شود، در بازارهایی مانند هند مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است. بااین‌حال، این سرویس بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات به‌دست می‌آورد.

آمازون که در دهه گذشته بیش از 7 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده، مدت زیادی است که برای بخشی از بازار ویدیوی هند به‌شدت رقابت می‌کند. این کمپانی اشتراک Prime Video خود را با قیمت کمتری به کاربران هندی ارائه می‎‌کند و همچنین یک سرویس استریم ویدیوی رایگان با پشتیبانی از تبلیغات را در این کشور دارد.

بازار ویدیوی هند در تسلط یوتوب و MX Player

به گفته Sensor Tower، یوتوب گوگل با حدود نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه، بر بازار ویدیو در هند تسلط دارد و Prime Video و Netflix کمتر از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. MX Player ادعا می‌کند که تعداد کاربران فعال آن در هند بیش از 150 میلیون نفر است.

این سرویس آخرین‌بار در سال 2019، مبلغ 110.8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از تنسنت، غول چینی دریافت کرد تا ارزشش به 500 میلیون دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

    MX Player یه دونه باشه

مطالب پیشنهادی