ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

دستاورد عجیب یک مهندس: ساخت نسخه‌ای از آیفون با دو پورت لایتنینگ و USB-C! [تماشا کنید]

این آیفون عجیب در پایین خود از دو پورت لایتنینگ و USB-C بهره می‌برد و هر دو پورت هم کار می‌کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

اپل در پاییز سال آینده برای اولین‌بار پورت USB-C را به آیفون‌ها می‌آورد و آن را جایگزین لایتنینگ می‌کند؛ اما یک مهندس تصمیم گرفته است به‌جای جایگزینی این پورت‌ها با یکدیگر، از هر دوی آن‌ها استفاده کند. درحقیقت این مهندس آیفونی ساخته است که به‌طور هم‌زمان از پورت‌های لایتنینگ و USB-C بهره می‌برد!

هرچند در سال گذشته اولین آیفون دنیا با پورت USB-C توسط یک مهندس ساخته شد و در مزایده‌ای با قیمت 86 هزار دلار به فروش رفت، تلاش جدید این مهندس کار کاملاً متفاوتی است. همان‌طور که در ویدیوی زیر نشان داده می‌شود، این مهندس یک پورت دوم به آیفون خود اضافه کرده است و اکنون در کنار پورت لایتنینگ، به یک پورت USB-C نیز دسترسی دارد. همچنین هر دو پورت کاملاً کاربردی هستند.

آیفون با دو پورت متفاوت

همان‌طور که یکی از کاربران Reddit اشاره می‌کند، این آیفون دو پورت دارای یک مزیت مهم است: کاربران می‌توانند در هنگام شارژ دستگاه از هدفون نیز استفاده کنند.

در چند سال گذشته بارها شنیده شد که اپل می‌خواهد پورت USB-C را با پورت لایتنینگ موجود در گوشی‌های خود تعویض کند و طبق شایعات، آیفون 15 سرانجام این رؤیا را محقق خواهد کرد. بنابراین درحالی‌که بسیاری از کاربران منتظرند تا در نسخه بعدی آیفون پورت USB-C وجود داشته باشد، تلاش این مهندس برای ساخت یک آیفون دو پورت، می‌تواند برای برخی کاربران مثل یک کابوس باشد.

یکی از دلایلی که آیفون 15 درنهایت از پورت USB-C بهره خواهد برد، قوانین جدید اتحادیه اروپا است که در آن گفته شده تقریباً تمام وسایل الکترونیکی شخصی باید از 28 دسامبر 2024 (8 دی‌ماه 1403) دارای یک پورت شارژ مشترک باشند. بااین‌حال، اخیراً در شایعه‌ای گفته شده بود که اپل ممکن است ویژگی‌های خاصی را به کابل‌ها و لوازم جانبی تأییدشده محدود کند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل حتی با وجود استفاده از استاندارد شارژ مشترک، تلاش دارد تا اکوسیستم اختصاصی Made For iPhone یا MFi خود را حفظ کند.

در همین رابطه، اخیراً یک مهندس دیگر اولین ایرپاد پرو جهان با پورت USB-C را ساخته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی