ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

اپل واچ شاید به دوربین مجهز شود

اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده است که به یک سیستم نگهدارنده دوربین جداشدنی برای ساعت‌های هوشمند اشاره دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

اپل هفته گذشته پتنت جدیدی را ثبت کرد که در آن به یک سیستم نگهدارنده دوربین جداشدنی برای ساعت اشاره شده است. درحالی‌که هیچ تضمینی برای تولید این دستگاه وجود ندارد، این پتنت به‌خوبی نشان می‌دهد که غول فناوری به‌دنبال ارائه ویژگی‌های جدید مانند دوربین برای طرفداران ساعت هوشمند اپل واچ است.

پتنت جدید که در 7 فوریه (18 بهمن‌ماه) توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده صادر شده، به‌طور خاص روی یک سیستم بنددار با قابلیت آزادسازی سریع تمرکز دارد که امکان دسترسی راحت به دوربین مبتنی بر ساعت هوشمند را فراهم می‌کند.

نحوه عملکرد اپل واچ با دوربین

پتنت اپل

طبق توضیحاتی که توسط Patently Apple درباره این پتنت ارائه شده است، با این سیستم، کاربران می‌توانند به‌سرعت و به‌راحتی از طریق دوربین پایین دستگاه عکس بگیرند و سپس به‌راحتی دستگاه را به وضعیت اصلی خود برگردانند.

البته این اولین‌باری نیست که اپل در پتنت‌های خود به عملکرد دوربین در ساعت‌های هوشمند اشاره می‌کند؛ در سال 2019 نیز این شرکت در پتنت US-10331083-B1 به یک ساعت بنددار با سنسور نوری یکپارچه و انعطاف‌پذیر اشاره کرده بود. درصورت عرضه چنین دستگاهی، دوربین قابل‌چرخش ساعت به شما اجازه می‌دهد تا از طریق مچ دست خود، عکس بگیرید.

اپل پتنت

علاوه‌براین، درصورت ساخت چنین محصولی، اپل اولین شرکتی نخواهد بود که در دستگاه‌های پوشیدنی خود از دوربین استفاده خواهد کرد. سامسونگ در سپتامبر سال 2013 تلاش کرد تا با دستگاه Galaxy Gear خود، وجود سنسور دوربین در ساعت هوشمند را عادی کند. بااین‌حال، این دستگاه به‌سرعت تحت تأثیر اپل واچ قرار گرفت و کاربران با دوربین 1.9 مگاپیکسلی دستگاه گلکسی چندان شگفت‌زده نشدند.

درحالی‌که وجود یک دوربین روی ساعت هوشمند می‌تواند برای برخی افراد کاربرد عملی داشته باشد، طبیعتاً این دستگاه در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت نگرانی‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی