ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اخبار جعلی درباره رجیستری آیفون 14 تکذیب شد

رجیستری آیفون 14 از سوی وزارت صمت تکذیب شد و همچنان برنامه‌ای برای رجیستری آن وجود ندارد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۵

«امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صمت، با تکذیب رجیستری آیفون 14 ، نسبت به فعالیت کلاهبرداران در این حوزه هشدار داد. براساس توضیحات وزارت صمت، رجیستری آیفون 14 در دستور کار این وزارتخانه نیست.

به گزارش دیجیاتو، شب گذشته انتشار ویدئویی براساس توضیحات سخنگوی وزارت صمت، این تصور را تقویت کرد که ماجرای رجیستری آیفون 14 به نتیجه رسیده است. این درحالی است که سخنگوی وزارت صمت در حساب کاربری توییتر خود این شایعه را تکذیب و اعلام کرد: «هنوز تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده است.»

این تکذیبیه درحالی است که کاربران اکوسیستم اپل همچنان در انتظار رجیستری آیفون 14 هستند. از سویی دیگر، هیچ خبر رسمی از رجیستری آیفون 14 منتشر نشده و همین موضوع امکان انتشار اخبار کذب و قوت‌گرفتن شایعات درباره رجیستری آیفون 14 را چند برابر کرده است.

ویدئویی قدیمی و تکذیب شایعه رجیستری آیفون 14

این شایعات با انتشار ویدئویی قدیمی از اظهارات سخنگوی وزارت صمت پیرامون رجیستری آیفون ١۴ در کانال‌های تلگرامی پرطرفدار آغاز شد. پیش از انتشار تکذیبیه از سوی سخنگو وزارت صمت هم بررسی‌های دیجیاتو نشان داد این ویدئو ارزش خبری جدیدی ندارد و مربوط به نهم آذرماه سال جاری است.

قالیباف در این ویدئو تأکید کرده بود که واردات آیفون ١۴ به‌صورت تجاری و رسمی انجام نمی‌شود، اما گوشی‌های مسافری سری آیفون ١۴ به‌زودی رجیستر می‌شوند. حدود ٨٠ روز پس از اعلام این وعده، هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و با افزایش قیمت دلار، قیمت آیفون ١٣ با پارت‌نامبر چین از مرز ۴٠ میلیون تومان گذشته است.

انتشار اخبار کذب و قوت‌گرفتن شایعات درباره رجیستری اما بی‌دلیل هم به‌نظر نمی‌رسد. انتشار این خبر قدیمی خیلی زود سبب شد قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا کند. در ادامه هم موجی در راستای خرید آیفون ۱۴ شکل گرفته است. به‌نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده هر بار با طرح دوباره موضوع رجیستری سعی در آن دارند که امید به رجیستری آیفون 14 را تبدیل به کاتالیزور تغییر نرخ آیفون در بازار کنند.

شهروندان و علاقه‌مندان به اکوسیستم اپل همچنان باید این نکته مهم را موردتوجه قرار دهند که با توجه به عدم انجام واردات رسمی آیفون ۱۴، خرید این گوشی فقط به‌صورت مسافری امکان‌پذیر بوده و وضعیت رجیستری آن نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی