ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژ مپنا در بابلسر
خودرو

اولین شارژر خودروهای برقی در شمال کشور توسط مپنا احداث شد

در شرایط کندی حرکت ایران خودرو و سایپا به سمت توسعه خودروهای برقی، مپنا یک تنه پیشرو میدان شده است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۱

در شرایط کندی حرکت ایران خودرو و سایپا به سمت توسعه تکنولوژی های مرتبط با خودروهای برقی، مپنا ظاهرا تنها شرکتی است که یک تنه در این زمینه گام بر می دارد و پس از توسعه یک اتوبوس برقی و ساخت نسخه برقی جک جی 4 برای کرمان موتور، حالا نخستین شارژ باتری خودروهای برقی را نیز در شمال کشور (در محوطه هتل میزبان بابلسر) احداث کرده است.

این ایستگاه شارژ پس از ایستگاه شارژ برج میلاد و شارژر های درون شرکتی مپنا، ایستگاه شارژ شهر مشهد، شارژر اختصاصی ایران خودرو دیزل و شارژر مخصوص شرکت کرمان موتور، ششمین شارژر این شرکت در سطح کشور محسوب می شود که درست مانند سایرین به مرکز مانیتورینگ مپنا متصل است. بدین ترتیب مسئولان پروژه می توانند، وضعیت این ایستگاه‌ها را به شکل دائمی پایش و تحلیل کنند. این کار درواقع به کنترل بار تحمیل شده به شبکه برق کشور نیز کمک می‌کند.

ایستگاه شارژ هتل بابلسر که از سری ایستگاه‌های شارژ مدل آنتوریوم (نام گلی که در طراحی این ایستگاه از آن الهام گرفته شده است) می‌باشد، دارای یک شارژر DC با توان 60 کیلووات با 2 استاندارد CHAdeMO (مناسب خودروهایی برقی مانند نیسان لیف و میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی است و از شارژ AC-Type2 (مناسب اکثر خودروهای برقی استاندارد از جمله BMW i8) نیز پشتیبانی می کند و برای استفاده عمومی آماده شده است.

نکته مهم آنکه سرمایه لازم برای احداث این ایستگاه شارژ توسط مپنا و با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است و بدین ترتیب مپنا آمادگی خود را برای مشارکت با بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی برای توسعه این دست از ایستگاه‌های شارژ در سطح کشور اعلام می کند، بدین ترتیب و به مرور زمان، شهروندان از وجود شبکه زیرساختی برای شارژ و پشتیبانی از تأمین انرژی خودروهای برقی اطمینان حاصل خواهند کرد و زمینه برای عرضه و استفاده از خودروهای تمام برقی یا پلاگین هیبرید در کشور افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

    دستتون درد نکنه به پراید من هم میخوره ؟

    • sackboy
      sackboy | ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

      داداش شما کارت با پاور بانک راه میفته! D:

مطالب پیشنهادی