ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرسدس میباخ S580e
اخبار خودرو

مرسدس میباخ S580e معرفی شد؛ سدانی مجلل با 100 کیلومتر برد حرکتی در حالت برقی

پیشرانه مرسدس میباخ S580e متشکل از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی و یک موتور برقی است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

برند لوکس و اشرافی مرسدس میباخ از یک محصول جدید با نام S580e رونمایی کرد. همان‌طور که می‌توان حدس زد، این خودرو در‌واقع نسخه برقی‌شده از S580 است و از پیشرانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد. این سدان مجلل اولین خودروی مرسدس میباخ با پیشرانه هیبریدی شارژی محسوب می‌شود و ابتدا در چین و سپس در سایر بازارها عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی مرسدس میباخ S580e

پیشرانه مرسدس میباخ S580e متشکل از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی و یک موتور برقی است. براساس داده‌های موجود، موتور بنزینی توانایی تولید 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. موتور برقی هم 150 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور به خروجی موتور بنزینی اضافه می‌کند. مجموع قدرت موتور بنزینی و برقی به 510 اسب بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور محدود است.

مرسدس میباخ S580e

از لحاظ مشخصات فنی باید گفت مرسدس میباخ S580e با مرسدس بنز S580e یکسان است و از پیشرانه‌ای مشترک با آن سود می‌برد. این سدان فوق‌لوکس با اتکا به پیشرانه قدرتمند خود، قادر است صفر تا صد را در زمان 5.1 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت آن هم با 250 کیلومتر در ساعت برابر است. این خودرو به‌دلیل پیشرانه هیبریدی شارژی و موتور برقی مستقل، می‌تواند در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به روشن‌شدن موتور بنزینی نیز حرکت کند. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به 140 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.

صد کیلومتر پیمایش با موتور برقی

در رابطه با حجم باتری به‌کاررفته در مرسدس میباخ S580e اطلاعاتی در دست نیست، اما باتری موجود در مرسدس بنز S580e حجمی برابر با 28 کیلووات ساعت دارد. درهرحال، میباخ S580e در حالت تمام الکتریکی و مطابق با استاندارد WLTP قادر است تا 100 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این رقم با برد حرکتی مرسدس بنز S580e برابر است و ازاین‌رو، به‌احتمال‌قوی باتری آن نیز با میباخ S580e مشترک خواهد بود.

مرسدس میباخ S580e با یک شارژر 11 کیلوواتی به دست مشتری خواهد رسید. درصورت نیاز امکان انتخاب شارژر 60 کیلوواتی DC از لیست آپشن‌ها وجود دارد. این شارژر قوی‌تر درعرض تقریباً 30 دقیقه باتری خودرو را پر می‌کند.

مرسدس میباخ S580e

با توجه به بهره‌مندی از پیشرانه هیبریدی شارژی، میباخ S580e دارای چند تفاوت جزئی با مدل‌ غیرهیبریدی است؛ برای مثال، طیفی از رنگ آبی در داخل قاب چراغ‌های اصلی این خودرو وجود دارد و پورت مخصوص شارژ هم در سمت چپ بدنه مخفی شده است. در داخل کابین نشانگر میزان شارژ باتری در نمایشگر پشت فرمان تنها تفاوت S580e با سایر مدل‌هاست.

اشتوتگارتی‌ها در رابطه با قیمت و زمان عرضه مرسدس میباخ S580e جزئیاتی منتشر نکرده‌اند، اما روشن است که این خودرو قیمت بیشتری نسبت به میباخ S580 خواهد داشت. این خودرو قیمتی در حدود 195 هزار دلار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی