ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف تولید پژو ۲۰۶
خودرو

توقف تولید پژو 206 رسماً اعلام شد؛ خداحافظی با هاچ‌بک دوست‌داشتنی ایران خودرو

پس از تقریباً ۲۰ سال خوش‌خدمتی، ایران‌خودرو تصمیم گرفته است تولید پژو ۲۰۶ را متوقف کند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۶

پس از خروج پژو ۴۰۵ و سمند، حالا خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ حاکی از آن است که یکی دیگر از خودروهای اقتصادی کشور از سبد محصولات ایران‌خودرو حذف می‌شود. پژو ۲۰۶ یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین خودروهای حاضر در بازار ایران است که در سه ماه دوم سال ۱۳۸۰ وارد کشور شد و روی خط مونتاژ قرار گرفت. 

حالا پس از تقریباً ۲۰ سال خوش‌خدمتی، ایران‌خودرو تصمیم گرفته است تا در راستای ارتقا و پیشرفت محصولات خود و همچنین تمرکز نیرو و هزینه روی ساخت خودروهای جدیدتر و سازگار با استانداردهای امروزی، پژو ۲۰۶ را از روی خط تولید خارج کند. بدین‌ترتیب، پس از تحقق برآورد تعهدات به مشتریان، پژو ۲۰۶ در اسفندماه سال جاری برای همیشه از سبد کالاهای ایران‌خودرو حذف می‌شود. 

توقف تولید پژو ۲۰۶ به معنی ورود خودروهای تازه‌نفس و جدید است. با حذف این هاچ‌بک پرطرفدار، نسخه جدیدی از پژو ۲۰۷ و خودروی دیگری با نام فعلی TF21 در سال آینده به تولید انبوه خواهند رسید. پژو ۲۰۷ جدید از موتور TU3 استفاده می‌کند، درحالی‌که TF21 در قالب یک خودروی کراس‌‌اوور به بازار عرضه می‌شود و به‌احتمال‌زیاد به موتور TU5‌ مجهز خواهد بود. 

توقف تولید محصولات قدیمی و تعویض آن‌ها با مدل‌های جدید و به‌روز، یکی از فرامین ۸گانه رئیس‌جمهوری به‌حساب می‌آید که از بهمن‌ماه سال گذشته تدوین شده و خودروسازان را مکلف به تبعیت از آن کرده است. علاوه بر بهبود و نوسازی وسایل نقلیه در کشور، جایگزینی خودروهای قدیمی و خارج از رده با خودروهای امروزی با استانداردهای جدید، درنهایت موجب افزایش ایمنی شده و رضایت مشتریان را به‌همراه خواهد داشت؛ خواه این خودروی قدیمی، محصول بدسابقه‌ای همچون پراید باشد، خواه محصول پرطرفدار و خوش‌ظاهری همچون پژو ۲۰۶. بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن و مطابق با استانداردهای ایمنی روز دنیا، حق مسلم تمام هموطنان دراِزای هزینه گزافی است که بابت خرید خودرو پرداخت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arash
    arash | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

    حکایت خودروسازان دولتی ایران مثل تقیه کردن در فقه شیعه است. دروغ نگفتن در عین نگفتن کامل حقیقت. توقف تولید پیکان و سالها تولید وانت باردو. توقف تولید ۴۰۵ و ادامه تولید پارس موتور قدیم و اریسان۲ و توقف تولید پراید در عین تولید وانت پراید. استفاده از موتور زده خارج تیبا پس از توقف تولید در کوییک و ساینا و آخرین شاهکار ایران خودرو موتور ۸ سوپاپ ۲۰۶ در ۲۰۷ آی که در حقیقت اون هم همان ۲۰۶ بزک شده است...

  • noisymind
    noisymind | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

    سمند و پژو پارس که قدیمی تر هستند و ایمنی درست و حسابی هم ندارند مشکلی ندارن؟

مطالب پیشنهادی