ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایننس
تکنولوژی

مدیرعامل بایننس: صنعت رمزارزها احتمالاً به‌سمت استیبل‌کوین‌های غیردلاری می‌رود

مدیرعامل بایننس اعتقاد دارد که شرایط رگولاتورهای آمریکایی، بازار را به طرف استیبل‌کوین‌های مبتنی بر سایر ارزهای فیات و الگوریتمی سوق می‌دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

به‌دنبال اتهامی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به استیبل‌کوین بایننس USD وارد کرد، حالا مدیرعامل این صرافی مدعی شده است که صنعت رمزارزها در آینده به‌سمت استفاده از استیبل‌کوین‌هایی خواهد رفت که بر پایه ارزهایی غیر از دلار آمریکا کار می‌کنند و همچنین استیبل‌کوین‌های الگوریتمی هم احتمالاً در آینده نقش مهم‌تری را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایفا خواهند کرد.

به گزارش کوین‌تلگراف، «چنگ‌پنگ ژائو»، مدیرعامل صرافی بایننس که به‌اختصار با نام CZ شناخته می‌شود، اخیراً در یک توییتر اسپیس در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از طلا به‌عنوان استاندارد ارزش به‌جای دلار گفت استفاده از طلا غیرمنطقی نیست. بااین‌حال، او ادامه داد: «مخارج اکثر مردم هنوز در واحد پول‌های فیات است.» به همین خاطر اکثر مردم بازدهی سرمایه‌گذاری‌های خود را به دلار محاسبه می‌کنند، بنابراین استیبل‌کوین‌های مبتنی بر دلار هنوز حائز اهمیت‌ هستند.

چنگ‌پنگ ژائو: استیبل‌کوین‌های غیردلاری محبوب می‌شوند

با وجود این توضیحات، CZ مدعی است که اقدام اخیر دولت آمریکا علیه استیبل‌کوین‌های مبتنی بر دلار احتمالاً این صنعت را به‌سمت استفاده از ارزهایی مثل یورو، ین و دلار سنگاپور سوق خواهد داد: «فکر می‌کنم با توجه به فشارها و مواضع فعلی رگولاتورها نسبت به استیبل‌کوین‌های مبتنی بر دلار، این صنعت احتمالاً به طرف استیبل‌کوین‌های غیردلاری خواهد رفت و درنتیجه این اتفاق، شمار استیبل‌کوین‌های مبتنی بر یورو، ین ژاپن یا دلار سنگاپور بیشتر می‌شود.»

چنگ‌پنگ ژائو همچنین افزود که استیبل‌کوین‌های الگوریتمی هم احتمالاً در آینده نقش مهم‌تری را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایفا خواهند کرد. بااین‌حال، او هشدار داد که این دارایی‌ها ذاتاً ریسک‌هایی خواهند داشت که استیبل‌کوین‌های مبتنی بر ارزهای فیات فاقد آن‌ها هستند. CZ معتقد است که این ریسک‌ها باید به‌صورت شفاف به کاربران توضیح داده شوند. درعین‌حال، دارایی‌های رزرو استیبل‌کوین‌های مبتنی بر فیات هم باید مشخص باشند. سپس کاربران تصمیم می‌گیرند که کدام‌یک را انتخاب کنند.

اظهارنظر چنگ‌پنگ ژائو در شرایطی اعلام می‌شود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چند روز پیش گفته بود استیبل‌کوین BUSD متعلق به بایننس تحت قوانین ایالات متحده به‌عنوان اوراق بهادار معرفی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی