ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیک بنچ 6
تکنولوژی

گیک بنچ 6 معرفی شد؛ ابزاری برای تست کامل عملکرد دستگاه‌های مدرن

بنچمارک گیک بنچ 6 با تست‌های جدید و بررسی دقیق‌تر عملکرد گوشی‌ها و کامپیوترها معرفی شد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

شرکت Primate Labs از نسخه جدید بنچمارک محبوب خود، یعنی گیک بنچ 6 رونمایی کرد. به گفته این کمپانی، سرعت گوشی‌ها و کامپیوترها رو به افزایش است و روش‌های قدیمی اندازه‌گیری عملکرد آن‌ها سریع‌تر منسوخ می‌شوند. بنابراین باید به سراغ ابزاری مدرن با تست‌های جدیدتر رفت.

در گیک بنچ 6 برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها از تصاویر بزرگ‌تر، کتابخانه بزرگ‌تر تصاویر و PDFهای مدرن‌تر و بزرگ‌تر استفاده می‌شود. از آنجایی که نسخه جدید گیک بنچ شامل تست‌های جدید می‌شود، حجم آن در تمام پلتفرم‌ها افزایش پیدا کرده است. از برخی تست‌های جدید می‌توان به تارکردن پس‌زمینه در تماس‌های ویدیویی، فیلترهای عکس در شبکه‌های اجتماعی و تشخیص اشیا در کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

کاهش تمرکز روی عملکرد تک‌هسته‌ای در گیک بنچ 6

در نسخه جدید گیک بنچ، تمرکز کمتری روی عملکرد تک‌هسته‌ای وجود دارد. به گفته Primate Labs، تعداد هسته‌های اصلی دیگر مانند گذشته چندان اهمیت ندارد؛ چرا که در استفاده واقعی، قدرت از طریق بخش‌های مختلف سخت‌افزار تأمین می‌شود. همچنین از آنجایی که یادگیری ماشینی درحال پیشرفت است، نتایج عملکرد چندهسته‌ای در این بنچمارک تغییر کرده است.

گیک بنچ 6

در گیک بنچ 6، نتیجه نهایی مبتنی بر عملکرد 4 هسته مختلف نیست، بلکه این بنچمارک نحوه تقسیم وظایف میان هسته‌ها در دنیای واقعی را اندازه‌گیری می‌کند. مدت‌هاست از معماری هیبریدی در دنیای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، اما اخیراً کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها هم به این فناوری مجهز شده‌اند؛ بنابراین دیگر نمی‌توان چندان به نتایج نسخه قبلی گیک بنچ اعتماد کرد.

نسخه جدید گیک بنچ همچنین در بخش اندازه‌گیری عملکرد GPU هم پیشرفت کرده است و از فریمورک‌های جدیدی استفاده می‌کند. همچنین به‌لطف دستورالعمل‌های شتاب‌دهنده یادگیری ماشینی بیشتر و بررسی یکپارچه عملکرد GPU در میان پلتفرم‌ها، بهتر از گذشته می‌توان عملکرد دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

گیک بنچ 6 برای اندروید، لینوکس، مک و ویندوز منتشر شده و برای کاربران عادی رایگان است. برای دانلود نسخه جدید گیک بنچ برای دستگاه‌های مختلف، روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی