ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

تلگرام به اتهامات مدیر واتس‌اپ پاسخ داد: هیچ مشکلی در رمزگذاری پیام‌ها وجود ندارد

تلگرام ادعا کرده است که مقاله Wired دارای اشتباهات بسیار زیادی بوده و همین موضوع مدیر واتس‌اپ را گمراه کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۹

«ویل کاتکارت»، مدیر واتس‌اپ، امروز با اشاره به مقاله‌ای از Wired ادعا کرد که تلگر‌ام کاربران را درباره رمزگذاری پیام‌ها گمراه می‌کند. حالا تلگرام به این موضوع واکنش نشان داده است و به گفته سخنگوی این شرکت، در مقاله Wired خطاهای زیادی وجود دارد و تیم تحریریه آن، نظرات و پاسخ‌های آن‌ها را نادیده گرفته که همین امر موجب گمراهی کاتکارت شده است.

تلگرام با ایجاد صفحه‌ای در telegra.ph لیست 9 خطا موجود در مقاله Wired را ارائه کرده. همچنین در انتهای این پست نوشته شده است که «این لیست به‌روزرسانی می‌شود.»

Wired در مقاله طولانی خود که روز دوم فوریه نوشته شده بود، این پیام‌رسان را به انجام کارهای مختلفی برای جاسوسی روسیه متهم کرد. تلگرام در پست خود درباره ادعای دسترسی به داده‌های موقعیت مکانی مطرح‌شده در مقاله، توضیح می‌دهد که این امر فقط درصورتی امکان‌پذیر است که کاربر موقعیت مکانی خود را برای عموم قابل مشاهده کرده باشد که فقط 0.01 درصد از کاربران این کار را انجام می‌دهند.

برنامه پیام‌رسان

تأیید مستقل پروتکل رمزگذاری تلگرام

«رمی وان»، سخنگوی تلگرا‌م نیز در پاسخ به ادعای عدم تأیید مستقل پروتکل رمزگذاری این سرویس پیام‌رسان که توسط مدیر واتس‌اپ مطرح شده بود، به جی‌اس‌ام‌آرنا توضیح می‌دهد که تیمی از «دانشگاه اودینه» ایتالیا پروتکل MTProto 2.0 را که تلگرام برای ایمن‌سازی چت‌هایش از آن استفاده می‌کند، تأیید کرده است.

تلگرام در پست خود در این رابطه می‌نویسد: «تلگرام تنها برنامه پیام‌رسان امن محبوبی است که از بیلدهای قابل‌تولید مجدد برای iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که یکپارچگی Secret Chats آن می‌تواند به‌طور مستقل توسط هر محققی تأیید شود. در تقریباً 10 سال عمر تلگرام، هیچ نقص امنیتی که شخص ثالث را قادر به رهگیری یا رمزگشایی از چت‌های مخفی کاربران کند، پیدا نشده است. مشکلاتی که در مقاله توضیح داده شده، احتمالاً از یک سوءتفاهم یا مشکل غیرامنیتی در برنامه شکل گرفته است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی