ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوندا سی‌جی‌۱۲۵
اخبار خودرو

نگاهی به هوندا سی‌جی‌۱۲۵ در هند؛ نسخه اصلی این موتور نوستالژیک چقدر قیمت دارد؟

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ طرح ماندگار و جذابی در دنیای موتورسیکلت‌ها است که سابقه آن به حدود 4 دهه پیش باز می‌گردد. کپی‌های این موتور سال‌ها است که در ایران عرضه می‌شوند و سهم بالایی از بازار ...

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ طرح ماندگار و جذابی در دنیای موتورسیکلت‌ها است که سابقه آن به حدود 4 دهه پیش باز می‌گردد. کپی‌های این موتور سال‌ها است که در ایران عرضه می‌شوند و سهم بالایی از بازار موتورسیکلت دارند. با این حال کمی دورتر در جنوب شرق آسیا، هوندا سی‌جی‌۱۲۵ اصلی در عرضه است که در نخسه پایه تنها 40 میلیون تومان قیمت دارد، رقمی که با قیمت کپی های ایرانی- چینی این موتور در کشورمان قابل رقابت است.

تولیدکنندگان این موتور نوستالژیک برای کاستن از کهولت سن آن، نسخه اسپشیال این موتور را با طرح آبی و سفید و قطعات مشکی رنگ تولید کرده‌اند. این ترکیب رنگ باعث شده است تا هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ تولید هند شبیه به موتورسیکلت‌های دهه 1950 میلادی به نظر برسد.

سیستم تعلیق هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از نوع فنر دوگانه با بالشتک است. قاب موتور نیز از فولاد سبک ساخته می‌شود. ترمزهای هوندا سی‌جی‌۱۲۵ همچنان از نوع کاسه‌ای هستند و وزن این موتور حدود 113 کیلوگرم است.

مشخصات پیشرانه سی‌جی‌۱۲۵

پیشرانه هوندا سی‌جی‌۱۲۵ از نوع تک سیلندر با حجم 125 سی سی است که حداکثر 9.92 اسب بخار قدرت و 9.5 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه‌ هم‌اکنون به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی مجهز شده است. هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ با هر لیتر بنزین حدود 55 کیلومتر را می‌پیماید و ظرفیت مخزن سوخت آن نیز 8.2 لیتر است. چرخ جلو این موتور رینگ 18 اینچ و چرخ عقب آن رینگ 17 اینچی دارد.

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر بازار جهانی است. سادگی آن به این موتور اجازه می‌دهد تا به راحتی قابل تعمیر باشد. قیمت پایین هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ نیز موجب شده است تا مشتریان بسیاری بتوانند این خودرو را خریداری کنند.

نکته جالب در خصوص هوندا سی‌جی‌۱۲۵، عدم عرضه آن تا هند است. در حقیقت تا همین اواخر این موتور ارزان‌قیمت نتوانسته بود به بازار هند راه پیدا کند. این موتور در قالب دو تیپ استاندارد و مخصوص (اسپشیال) به بازار هند عرضه می‌شود. قیمت و مشخصات این موتور را در قالب جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

جدول مشخصات و قیمت هوندا سی‌جی‌۱۲۵ در بازار هند:

مدل2023
حجم پیشرانه125 سی سی
حداکثر قدرت9.92 اسب بخار
استاندارد آلایندگیBS6
وزن113 کیلوگرم
رنگ‌های قابل عرضهقرمز و آبی
قیمت نسخه استاندارد74,000 روپیه (40 میلیون تومان)
قیمت نسخه اسپشیال77,000 روپیه (42 میلیون تومان)
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی