ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

غول خودروسازی چینی بزرگترین خودرو پرنده برقی خود را با موفقیت آزمایش کرد

شرکت چینی Aerofugia در عرض دو ماه پس از دریافت اولین مجوز کشوری موردنیاز برای چنین خودرو پرنده سرنشین‌داری، آن را با موفقیت آزمایش کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت خودروسازی چینی گروه هلدینگ جیلی (Geely) اعلام کرد که شرکت زیرمجموعه آن، Aerofugia موفق شده پرواز آزمایشی نمونه اولیه خودرو پرنده الکتریکی خود را به پایان برساند. این خودروی eVTOL از سری AE200 این شرکت محسوب می‌شود و دارای موتور شیب‌دار، بال پهن نصب شده در بالا و چهار غلاف پیشرانه بلند است که هر کدام از آن‌ها دارای یک ملخ هواپیما هستند.

شرکت چینی Aerofugia در عرض دو ماه پس از دریافت اولین مجوز کشوری موردنیاز برای چنین خودرو پرنده سرنشین‌داری، آن را با موفقیت آزمایش کرده است. در حال حاضر، یک خلبان و چهار مسافر می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین این خودرو، بزرگترین eVTOL چینی محسوب می‌شود که تاکنون پرواز کرده است.

«وانگ که»، مشاور ارشد حوزه صنعت خودرو شرکت مشاوره Analysys مستقر در پکن، به نشریه South China Morning Post (SCMP) گفت:

«پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز جیلی نشان می‌دهد که این شرکت توانایی علمی و فنی کافی برای تحقیق بخشیدن به پروژه خودرو پرنده خود را دارد. با این حال، صنعت خودروهای پرنده داخلی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد.»

زمان عرضه خودرو پرنده Aerofugia

Aerofugia هنوز باید پروازهای آزمایشی زیادی را انجام دهد تا اطلاعات ایمنی کافی برای درخواست مجوز رسمی مربوط به عرضه تجاری خودرو eVTOL خود را جمع‌آوری کند. یکی از نمایندگان Aerofugia به SCMP توضیح می‌دهد که این نوع گواهینامه‌ها احتمالاً «در عرض سه تا پنج سال» به دست می‌آیند.

چین در چند وقت گذشته علاقه زیادی به خودروهای eVTOL نشان داده است. نمونه‌های اولیه این خودروها که در حال آزمایش هستند، برای رفع ازدحام ترافیک جاده‌ها و همچنین کاهش انتشار کربن طراحی شده‌اند. «که» توضیح می‌دهد:

«در حال حاضر، ایمنی و پایداری فنی این خودروها هنوز تأیید نشده است. با توجه به اینکه خودرو پرنده هنوز در چین یک مفهوم جدید است، پذیرش آن کمی زمان می‌برد.»

Aerofugia همچنین در حال کار روی خودروی پرنده دیگری به نام TF-2 است که انتظار می‌رود تا سال 2026 یا 2025 گواهینامه خود را دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی