ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استاتوس صوتی واتساپ
آموزش

چگونه در واتس‌اپ استاتوس‌های صوتی به اشتراک بگذاریم؟

استاتوس صوتی واتس‌اپ از ویژگی‌های نسبتاً جدید این پیام‌رسان محبوب است که به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و لحظه‌ها را آسان‌تر کرده است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

استاتوس صوتی واتس‌اپ یکی از قابلیت‌های جدید این پیام‌رسان محسوب می‌شود که احتمالاً بسیاری از کاربران با آن آشنا نیستند. به کمک این ویژگی می‌توان در کنار ویدیو، عکس و متن، اقدام به‌اشتراک‌گذاری صدا به شکل مستقل هم کرد. در مطلب پیش‌رو به توضیح نحوه ایجاد چنین استاتوس‌هایی در اپلیکیشن موبایل واتس‌اپ خواهیم پرداخت.

استاتوس صوتی واتس‌اپ چیست؟

اگر تاکنون نام استاتوس صوتی واتس‌اپ به گوش شما نخورده است، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ زیرا این ویژگی در اوایل سال ۲۰۲۳ به پیام‌رسان مذکور اضافه شده است و نسبتاً جدید به شمار می‌رود. البته توسعه‌دهندگان واتس‌اپ امکانات متعدد دیگری را هم در کنار قابلیت مذکور به این برنامه اضافه کرده‌اند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان انتخاب مخاطبین استاتوس‌ها،‌ ثبت بازخورد به آن‌ها، حلقه پروفایل استاتوس و پیش‌نمایش لینک‌ها اشاره نمود.



کاربران به لطف استاتوس صوتی واتس‌اپ می‌توانند صدای خود را تا حداکثر مدت زمان ۳۰ ثانیه ضبط کنند و سپس در قالب استاتوس به اشتراک بگذارند. استاتوس‌های به اشتراک گذاشته شده مانند سایر موارد، برای ۲۴ ساعت قابل گوش دادن خواهند بود؛ مگر اینکه در طی این زمان به شکل دستی از سوی کاربر حذف شوند. در پایین به نحوه ایجاد چنین استاتوس‌هایی اشاره شده است.

ساخت استاتوس صوتی واتس‌اپ چگونه است؟

برای ضبط استاتوس صوتی واتس‌اپ و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در برنامه اندروید این پیام‌رسان، تنها کافی است تا مراحل گفته شده را دنبال کنید.

استاتوس صوتی واتس‌اپ
  • برای شروع ابتدا وارد اپلیکیشن واتس‌اپ شوید و سپس در صفحه اصلی آن، تب Status را انتخاب کنید.
  • در گوشه پایینی سمت راست تپ استاتوس، روی آیکن مداد بزنید و سپس در صفحه جدید، آیکن میکروفن را لمس کرده و نگه دارید.
  • اکنون می‌توانید صدای مورد نظر خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که مدت آن نباید  فراتر از ۳۰ ثانیه باشد.
  • پس از به اتمام رسیدن فرایند ضبط صدا، روی آیکن فلش بزنید تا استاتوس منتشر شود.

ساختن استاتوس صوتی واتس‌اپ در برنامه مختص به آیفون و آیپد هم مشابه با اندروید است؛ اما محل قرارگیری گزینه‌ها کمی متفاوت خواهد بود که در پایین به روش آن اشاره شده است.

استاتوس صوتی واتس‌اپ
  • در ابتدا برنامه واتس‌اپ را روی آیفون یا آیپد خود باز کنید و سپس به تب Status بروید.
  • روی آیکن «+» که در بالای صفحه Status و مقابل عبارت My Status قرار گرفته است، بزنید.
  • اکنون یک منوی جدید در پایین صفحه ظاهر می‌شود که برای ضبط صدا، باید گزینه Voice را از میان موارد نمایش داده شده، انتخاب کنید.
  • در ادامه روی گزینه Record (آیکن میکروفن) بزنید تا فرایند ضبط شروع شود و آن را نگه دارید. حداکثر مدت استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ ۳۰ ثانیه در نظر گرفته شده است.
  • در پایان هم آیکن فلش را برای به اشتراک گذاشتن استاتوس صوتی بزنید.
استاتوس صوتی واتس‌اپ

استاتوس‌های پست شده با مخاطبین شما به اشتراک گذاشته خواهند شد. به لطف امکانات جدید واتس‌اپ، می‌توانید در صورت علاقه، استاتوس‌های خود را از دید برخی مخاطبین پنهان کنید. شایان ذکر است که قابلیت مورد اشاره هنوز به طور کامل در دسترس تمامی کاربران قرار نگرفته است و احتمال دارد روی برخی از دستگاه‌ها قابل دسترس نباشد. البته با ثبت‌نام در طرح آزمایشی واتس‌اپ، می‌توانید نسخه بتای آن را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و از جدیدترین ویژگی‌ها بهره‌مند شوید.


سوالات متداول

چگونه از قابلیت استاتوس های صوتی واتساپ استفاده کنیم؟

به منظور دسترسی به این ویژگی،‌ تنها کافی است تا به تب Status در برنامه واتس‌اپ بروید و روی آیکن مداد یا «+» بزنید و سپس گزینه میکروفن را انتخاب کنید.

چرا امکان دسترسی به استاتوس های صوتی واتساپ وجود ندارد؟

قابلیت جدید برای ضبط صدا و به اشتراک گذاشتن آن در بخش استاتوس‌های واتس‌اپ به صورت تدریجی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و احتمال دارد در ابتدا روی تمامی دستگاه‌ها قابل دسترس نباشد.

محدودیت زمانی در نظر گرفته شده برای استاتوس های صوتی واتساپ چقدر است؟

درحال حاضر کاربران می‌توانند اقدام به ضبط استاتوس‌هایی با حداکثر مدت زمان ۳۰ ثانیه کنند و آن‌ها را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی