ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد پرنده
علمی

یک ابزار جاسوسی متفاوت: ساخت پهپاد با استفاده از بدن پرندگان مرده [تماشا کنند]

دانشمندان با استفاده از پرنده‌های مرده و تاکسیدرمی شده، پهپاد پرنده‌ای ساخته‌اند که می‌تواند برای اهدافی مانند جاسوسی پرواز کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

دانشمندان مؤسسه معدن و فناوری نیومکزیکو با استفاده از پرنده مرده و تاکسیدرمی شده، پهپادی طراحی کرده‌اند که مانند یک ربات پرنده واقعی می‌تواند پرواز کند. از این دستگاه می‌توان برای نظارت حیات وحش با کمترین اختلال یا به عنوان یک ابزار جاسوسی استفاده کرد.

«مصطفی حسنعلیان»، استاد مؤسسه New Mexico Tech توضیح می‌دهد:

«به جای استفاده از مواد مصنوعی برای ساخت پهپادها، می‌توانیم از پرندگان مرده استفاده کرده و آن‌ها را [به عنوان یک پهپاد] مهندسی کنیم.»

آزمایش پهپاد پرنده

هرچند استفاده از پرنده مرده برای ساخت پهپاد چالش‌های خود را به همراه دارد، اما از این مزیت نمی‌توان غافل شد که با وجود این طراحی، دیگر نیازی به ساخت بال پرنده که بسیار دشوار است، وجود ندارد. «رافائل زوفری»، کارشناس رباتیک هوایی مؤسسه فناوری فدرال سوئیس که در این تحقیق شرکت نداشت، در این رابطه توضیح می‌دهد:

«این ساختار نیاز به طراحی و ساخت بال را از بین می‌برد که کار بسیار دشواری است، زیرا مدل‌سازی و تعیین دقیق اندازه بال‌ها سخت است.»

با این حال، همانطور که در ویدیو بالا نیز قابل مشاهده است، برای اینکه این پهپادهای پرنده بتوانند عملکرد واقعی خود را نشان دهند، باید کارهای بیشتری انجام شود. به عنوان مثال، آن‌ها به اندازه یک پرنده واقعی کارآمد نیستند و محققان اشاره کردند که بال‌ها باید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند. همچنین اگر قرار است برای اهداف جاسوسی از آن‌ها استفاده شود، شاید باید کمی ساکت‌تر باشند.

دانشمندان از مدت‌ها قبل به پیچیدگی‌های آیرودینامیکی پرواز پرندگان علاقه‌مند بوده‌اند. «لئوناردو داوینچی» در قرن پانزدهم اساساً ماشین‌هایی شبیه به پرندگان غول‌پیکر ساخته بود و امروزه ربات‌های پرنده‌ای مانند PigeonBot یا BionicSwift به اطراف پرواز می‌کنند. حالا با پهپاد جدید دانشمندان، به‌نظر می‌رسد علاقه 500 سال بیشریت در بازسازی پرواز پرندگان زنده همچنان وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی