ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرخ پذیرش iOS 16
تکنولوژی

iOS 16 روی ۷۲ درصد از آیفون‌ها نصب شده است؛ اما آپدیت آیپدها به کندی صورت می‌گیرد

اپل با انتشار آمار نرخ پذیرش iOS 16 و iPadOS 16، جزئیات نصب سیستم‌عامل‌های خود روی دستگاه مختلف را در اختیار عموم گذاشت.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اپل برای اولین‌بار از زمان انتشار عمومی iOS 16 و iPadOS 16 در سال میلادی گذاشته، اقدام به ارائه آمار مرتبط با نرخ به‌روزرسانی این سیستم‌عامل‌ها در محصولات خود کرده است. جزئیات منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ پذیرش iOS 16 بیشتر از iOS 15 بوده است؛‌ اما وضعیت برای iPadOS 16 چندان خوشایند نیست.

وقفه در انتشار نرخ پذیرش iOS 16 از سوی اپل

اپل با اندازه‌گیری میزان نصب iOS 16 و iPadOS 16 روی آیفون‌ها و آیپد‌هایی که تا ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) در اپ استور فعالیت داشته‌اند، آمار مرتبط با نرخ پذیرش سیستم‌عامل‌های خود را در اختیار عموم قرار داده است. شایان ذکر است که iOS 16 برای آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر در دسترس قرار دارد و iPadOS 16 هم با تمامی مدل‌های آیپد پرو و مدل‌های ایر، مینی و معمولی عرضه شده از سال ۲۰۱۷ سازگار است.

نرخ پذیرش iOS 16

طبق داده‌های قرار گرفته روی سایت اپل، iOS 16 روی ۷۲ درصد از تمامی آیفون‌های فعال نصب شده است؛ درحالی که این مقدار برای مدل‌های عرضه شده در طی ۴ سال گذشته به ۸۱ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین ۲۰ درصد از تمامی آیفون‌ها هنوز از iOS 15 بهره می‌برند و ۸ درصد از آن‌ها هم روی iOS 14 یا نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل باقی مانده‌اند.

وضعیت برای آیپدها کاملاً متفاوت است و تنها ۵۰ درصد از تمامی مدل‌ها به iPadOS 16 ارتقاء پیدا کرده‌اند. همچنین این رقم برای آیپدهای عرضه شده در طی ۴  سال اخیر هم تفاوت محسوسی ندارد و به مقدار ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است. iOS 15 هم با نرخ پذیرش ۳۷ درصد در رتبه دوم میان تمامی آیپدها قرار دارد. ۱۳ درصد از تبلت‌های اپل هم هنوز از iOS 14 یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

نرخ پذیرش iOS 16

باید به این موضوع اشاره کنیم که آمار مرتبط با نرخ پذیرش iOS 15 در ژانویه سال میلادی گذشته منتشر شد؛ درحالی که جزئیات مرتبط با iOS 16 با یک ماه تاخیر نسبت به سال قبل ارائه شده‌اند. همین مسئله موجب شده است تا امکان مقایسه مستقیم ارقام وجود نداشته باشد؛ اما با در نظر گرفتن وقفه یک ماهه، می‌توان حدس زد که iOS 16 هم روند نسبتاً مشابهی را در مقایسه با نسخه پیش از خود، سپری می‌کند.

نرخ پذیرش iOS 15 در ابتدای سال گذشته میلادی برای تمامی مدل‌ها ۶۳ درصد و برای آیفون‌های عرضه شده در چهار سال قبل از آن، ۷۲ درصد بوده است. همین ارقام برای تمامی آیپدها، ۳۹ درصد و برای مدل‌های ۲۰۱۸ به بعد ۵۷ درصد بوده است. احتمالاً یکی از دلایل نرخ پذیرش بیشتر iPadOS 15 در مقایسه با نسخه جدید، ارائه قابلیت Stage Manager همراه آن بوده است که به کاربران امکان مدیریت همزمان چندین پنجره را می‌دهد. البته بسیاری کاربران هم نسبت به عملکرد ضعیف این قابلیت و رابط کاربری معیوب آن شکایت داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد بهبودهای صورت گرفته در یکسال اخیر، اغلب مشکلات را برطرف ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی