ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کره جنوبی چهار خودروساز بزرگ آلمانی را 33 میلیون دلار جریمه کرد
اخبار خودرو

کره جنوبی چهار خودروساز بزرگ آلمانی را 33 میلیون دلار جریمه کرد

کره جنوبی برای چهار خودروساز بزرگ آلمانی جریمه 33.4 میلیون دلاری در نظر گرفته است. این جریمه سنگین باز هم به خودروهای دیزلی مربوط می‌شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد مرسدس بنز، فولکس واگن، ب ام و و آئودی را به‌دلیل تبانی برای دستکاری خودروهای دیزلی در این کشور جریمه می‌کند. با این دستکاری میزان‌ آلایندگی خودروهای دیزلی کمتر از میزان واقعی نشان داده می‌شود. مجموع جریمه‌هایی که کره‌ای‌ها برای این چهار برند آلمانی در نظر گرفته‌اند، 42.3 میلیارد وون (حدود 33.48 میلیون دلار با نرخ روز ارز) است.

به‌گزارش نشریه اتوموتیو نیوز، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی (KFTC) برای مرسدس بنز 20.7 میلیارد وون جریمه تعیین کرده است. این رقم برای ب ام و 15.7 میلیارد وون و برای آئودی به 6 میلیارد وون می‌رسد. نکته جالب اینکه فولکس واگن به دلیل عدم کسب درآمد مرتبط با این موضوع مشمول جریمه نیست. کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی می‌گوید تبانی این برندها ضمن کاهش رقابت، انتخاب مصرف‌کننده را محدود کرده است.

کره جنوبی چهار خودروساز بزرگ آلمانی را به پرداخت 33 میلیون دلار جریمه محکوم کرد

مرسدس بنز: پرداخت جریمه‌ای به کره جنوبی در کار نیست

شرکت مرسدس بنز در رابطه با این پرونده عجیب به رویترز اظهار کرده «هیچ جریمه‌ای را پرداخت نخواهد کرد.» این کمپانی در استناد به این ادعا به تحقیقات مشابهی که قبلأ توسط کمیسیون اروپا انجام و به نتیجه‌ای مشابه ختم شد، اشاره می‌کند. اشتوتگارتی‌ها همچنین مدعی هستند که به‌طور کامل با کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی همکاری‌های لازم را داشته‌اند. بد نیست بدانید این ارگان سیاست‌های رقابتی را تدوین و اجرا می‌کند. تشخیص اقدامات ضدانحصار، تصمیم‌گیری و رسیدگی به پرونده‌های مربوطه از دیگر وظایف این ارگان هستند.

یکی از سخنگوهای شرکت مرسدس بنز درباره این موضوه جنجالی اظهار کرده:

«این پرونده مربوط به همان مجموعه‌ای از حقایق است که توسط کمیسیون اروپا مورد رسیدگی قرار گرفت. در این پرونده مرسدس بنز درخواست ارفاق کرد و مجبور به پرداخت جریمه‌ای نشد. در هیچ یک از مراحل تحقیقات، توافقنامه یا تبادل اطلاعات در مورد گذاری، حجم تولید یا به‌اشتراک‌گذاری میزان سهم از بازار محرز نشد.»

کره جنوبی چهار خودروساز بزرگ آلمانی را به پرداخت 33 میلیون دلار جریمه محکوم کرد

این اولین بار نیست که مرسدس بنز در کره جنوبی جریمه می‌شود. این برند محبوب سال گذشته مجبور شد 20.2 میلیارد وون به دلیل تبلیغات نادرست در رابطه با میزان آلایندگی خودروهای سواری دیزلی بپردازد.

ب ام و و فولکس واگن هم سابقه جریمه شدن را در کارنامه دارند! برای مثال در سال 2021 کمیسیون اروپا این دو شرکت را به دلیل تبانی برای عدم استفاده از فناوری مشترکِ پاکسازی آلاینده‌ها، حدود 875 میلیون یورو جریمه کرد. پای مرسدس بنز نیز به این ماجرای جنجالی باز شد، اما پس از افشای وجود کارتل، مشمول جریمه نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی