ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتوب
کسب و کار

 سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتوب از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

در حالی که ووجیتسکی همچنان به عنوان «مشاور» در گوگل و آلفابت حضور خواهد داشت، «نیل موهان» مدیر ارشد محصولات این شرکت جایگزین او می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

«سوزان ووجیتسکی» با 25 سال سابقه در گوگل و 9 سال مدیرعاملی یوتوب، در ایمیلی به کارکنان اعلام کرده است که قصد دارد از سمت مدیرعاملی سرویس استریم کناره‌گیری کند تا روی خانواده، سلامت و پروژه‌های شخصی‌اش تمرکز داشته باشد.

ووجیتسکی در ایمیل خود نوشت: (براساس گزارش TechCrunch)

«امروز، پس از گذشت نزدیک به 25 سال، تصمیم گرفته‌ام تا از نقش خود به عنوان رئیس یوتوب کناره‌گیری کنم. اکنون زمان مناسبی برای این موضوع است و احساس می‌کنم که می‌توانم این کار را انجام دهم، زیرا ما تیم رهبری باورنکردنی در YouTube داریم.»

جایگزین مدیرعامل یوتوب

سوزان ووجیتسکی

«نیل موهان»، مدیر ارشد قدیمی محصولات یوتیوب جایگزین ووجیتسکی خواهد شد. موهان با خرید DoubleClick توسط گوگل در سال 2007 به غول فناوری پیوست و قبل از اینکه در سال 2015 نقش فعلی خود را به عهده بگیرد، به سمت معاونت تبلیغات نمایشی و ویدیویی یوتوب ارتقا پیدا کرد. در مورد ووجیتسکی نیز گفته شده که او همچنان در گوگل و آلفابت «نقش مشاوره» را به عهده خواهد داشت.

ووجیتسکی در ادامه ایمیل خود می‌نویسد:

«با تمام کارهایی که ما در زمینه ویدیوهای کوتاه یوتیوب، استریم و اشتراک انجام می‌دهیم، همراه با وعده‌های مربوط به هوش مصنوعی، فرصت‌های هیجان‌انگیزتری برای یوتوب در پیش است و نیل فرد مناسبی برای رهبری ما است.»

مدیرعامل یوتیوب

ووجیتسکی که شانزدهمین کارمند گوگل بوده، در سال 1999 به عنوان اولین مدیر بازاریابی این شرکت کار کرد و سپس کسب‌و‌کار تبلیغات آنلاین و خدمات ویدیویی اصلی آن مانند گوگل ویدیو، AdWords و AdSense را رهبری کرد. همچنین او در اوایل دهه 2000 و پس از مشاهده موفقیت یوتیوب، خرید این سرویس را به گوگل پیشنهاد کرده بود.

گوگل در سال 2006 یوتوب را به ارزش 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد و ووجیتسکی را در سال 2014 به عنوان مدیرعامل آن منصوب کرد. تحت رهبری او، تعداد کاربران فعال یوتوب به بیش از 2.6 میلیارد نفر رسید که 80 میلیون نفر از آن‌ها هزینه ماهانه 11.99 دلاری سرویس استریم را پرداخت می‌کنند.

در سال 2022 نیز یوتوب 29.2 میلیارد دلار فروش تبلیغاتی را گزارش کرده بود که بیش از 10 درصد کل درآمد آلفابت را تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

    خیلی خوشحال شدن مردم از رفتنش

مطالب پیشنهادی