ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

انتخابات انجمن فعالان کتاب دیجیتال برگزار شد

این انجمن قرار است در راستای هم‌افزایی فعالان این حوزه و توسعه بازار فعالیت کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۲

هفته گذشته انتخابات انجمن فعالان کتاب دیجیتال در فضای مجازی و مدیران، نمایندگان شرکت‌ها، مؤسسات و ناشران فعال در حوزه نشر دیجیتال کتاب کشور برگزار شد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مهر، انتخابات انجمن فعالان کتاب دیجیتال با حضور نماینده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و مدیران، نمایندگان شرکت‌ها، مؤسسات و ناشران فعال در حوزه نشر دیجیتال کتاب کشور برگزار شد.

در این انتخابات، فعالان حوزه کتاب دیجیتال با آرای خود، اعضای هیئت‌مدیره انجمن فعالان کتاب دیجیتال را مشخص کردند. براین‌اساس، «دامون آذری»، مدیر آوانامه، «علی محمدپور»، «حمیدرضا شربتیان»، مدیران توسعه نوار، «مجید شریفی»، مدیر فروشگاه آنلاین کتابراه و «راضیه هاشمی»، «محسن نادری» و «علی غیوری» به‌ترتیب آرا به‌عنوان هیئت‌مدیره این انجمن انتخاب شدند.

انجمن فعالان کتاب دیجیتال به‌دنبال هم‌افزایی فعالان و توسعه بازار خواهند بود که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهند کرد.

این انجمن اعلام کرده است که مانند انجمن‌های دیگر مرتبط با وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، علاوه بر خدمات به اعضا و رفع موانع فعالیت فعالان این حوزه با همکاری نهاد دولت و مرکز ملی فضای مجازی، می‌تواند پیشنهاددهنده قوانین و آیین‌نامه‌های این حوزه باشد. تدوین نشدن قوانین و آیین‌نامه‌ها، نبود حمایت‌های دولتی، تبلیغات و ناآشنایی عموم جامعه با کتاب دیجیتال از مشکلات و معضلات حوزه کتاب دیجیتال است که این انجمن تلاش می‌کند تا در رفع آن‌ها بکوشد.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولیت و مأموریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شکل‌گیری تشکل‌های حوزه دیجیتال با این مرکز است. پیش از این نیز دو مجمع فعالان دیجیتال اسلامی و مجمع فعالان دیجیتال حوزه کودک و نوجوان با محوریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی شکل گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی