ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

بنیان‌گذار تسلا: سیستم خودران «افتضاحی» است که می‌تواند آینده این شرکت را به خطر بیندازد

«مارتین ابرهارد» در مصاحبه‌ای به اینسایدر گفت که چندان طرفدار سیستم خودران این شرکت نیست.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

«مارتین ابرهارد»، یکی از بنیان‌گذاران تسلا، در مصاحبه جدید خود گفت که چندان طرفدار سیستم خودران این شرکت نیست. به گفته او، توسعه سیستم‌های خودران بخشی از مأموریت تسلا‌ در زمان تأسیس شرکت در سال 2003 نبوده و تصور خودرو به‌عنوان یک پلتفرم نرم‌افزاری کاملاً اشتباه است.

ابرهارد در مصاحبه خود به اینسایدر گفت:

«به عقیده من، ما باید فکرکردن به اتصال تمام این موارد خودران به خودروهای برقی را کنار بگذاریم. آن‌ها از یکدیگر جدا هستند. دوست دارم مردم به فکر ساخت خودروهایی باشند که بتوان با آن‌ها رانندگی کرد.»

ابرهارد که پیش از ماسک تا سال 2007 مدیرعامل تسلا بوده است، گفت ایجاد نرم‌افزاری برای خودروهای برقی که بتوانند به‌صورت خودران حرکت کنند، کمترین نگرانی او در زمان حضورش در تسلا بوده است. او گفت:

«بنابراین، به خاطر داشته باشد که تمام این مزخرفات رانندگی خودران FSD زمانی که من آنجا بودم، وجود نداشته است. ما در آن زمان هنوز مشغول تلاش روی کارکرد خودروها بودیم و اصلاً به آن فکر نکردیم. این موضوع به بودجه بسیار بیشتری نسبت به چیزی که داشتیم، نیاز داشت.»

بنیان‌گذار تسلا در ادامه گفت هرچند از «سیستم‌های ایمنی‌محور» مانند قابلیت‌های کمک‌راننده استقبال می‌کند، اما «چندان طرفدار» رانندگی خودران نیست. او گفت که به‌نظر می‌رسد ماسک درگیر این فناوری شده است و از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خود برای تسلا در زمان مدیریت ایلان ماسک یاد می‌کند.

زمانی که ابرهارد در سال 2007 تسلا‌ را ترک کرد، این شرکت هنوز اولین خودروی خود را نیز روانه بازار نکرده بود. غول خودروسازی در آن زمان روی توسعه ‌تسلا رودستر، یک خودروی اسپرت کوچک متمرکز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی