ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فراخوان تسلا
اخبار خودرو

فراخوان تسلا برای بیش از 362 هزار خودرو به‌دلیل نقص در سیستم هدایت خودکار

تسلا به‌خاطر وجود نقص در سیستم هدایت خودکار مجبور به صدور فراخوان برای بیش از 362 هزار دستگاه از محصولات خود شده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

تسلا برای شمار زیادی از محصولات خود فراخوان صادر کرد. این فراخوان 362,758 دستگاه از تمام مدل‌هایی را که به سیستم کاملاً خودران (FSD) مجهز هستند، در بر می‌گیرد. به‌ عبارت دقیق‌تر، این فراخوان بزرگ شامل مدل‌ S و X تولیدی پس از سال 2016، مدل 3 تولیدی پس از سال 2017 و مدل Y تولیدی پس از سال 2020 می‌شود.

فراخوان گسترده تسلا در عدم توانایی سیستم FSD در هدایت خودرو در برخی شرایط معین ریشه دارد. این سیستم گاهی مواقع باعث می‌شود سرعت خودرو از حد مجاز فراتر برود. عجیب‌تر آنکه حتی امکان آن وجود دارد که خودروی مجهز به این سیستم از تقاطع‌ها و چهارراه نیز به «یک شیوه بسیار بد و غیرقابل پیش‌بینی» عبور کند. واضح است که در هر دو حالت احتمال تصادف تا حد زیادی بالا می‌رود.

فراخوان تسلا

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم مدل‌های مشمول فراخوان ممکن است بدون هیچ اخطاری به راننده از سرعت مجاز تجاوز و یا از چراغ زرد عبور کنند. همچنین در اطلاعیه مربوط به فراخوان، تسلا اعلام کرده است که مدل‌های مشمول شاید به تغییرات مربوط به سرعت مجاز نتوانند پاسخ مناسبی دهند.

فراخوان تسلا با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف می‌شود

مشکل موجود در محصولات تسلا سخت‌افزاری نیست و با یک آپدیت از راه دور نرم‌افزاری می‌توان آن را برطرف کرد. خودروساز آمریکایی در رابطه با جزئیات این آپدیت فعلاً اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما اسناد مرتبط با فراخوان نشان می‌دهند با نصب آن، مدیریت برخی مانورهای رانندگی در FSD Beta بهبود خواهد یافت. روشن است که این مانورها با شرایطی که در بالا اشاره شد، مرتبط خواهند بود.

شاید بدانید سیستم اتوپایلوت و FSD تسلا مدتی است که حساسیت‌هایی را برانگیخته‌اند، به‌طوری که این سیستم‌ها تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته‌اند. درحقیقت تسلا فراخوان اخیر خود را به‌دلیل تحقیقات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) و کشف ایراد از سوی این نهاد صادر کرده است. این نهاد در 25 ژانویه از تسلا درخواست کرده که فراخوان گسترده خود را صادر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی