ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

توافق تسلا و کاخ سفید برای گسترش شبکه شارژ مخصوص خودروهای برقی

تسلا برای تسهیل استفاده از خودروهای برقی خود، درحال ایجاد شبکه‌ای گسترده از ایستگاه‌های شارژ در آمریکا و دیگر کشورهای جهان است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

تسلا برای تسهیل استفاده از خودروهای برقی خود، درحال ایجاد شبکه‌ای گسترده از ایستگاه‌های شارژ در آمریکا و دیگر کشورهای جهان است. این شبکه سوپرشارژر نام دارد و فقط محصولات کمپانی می‌توانند از آن برای شارژ استفاده کنند. اما تسلا با تغییر رویه، مدتی است که امکان استفاده از این شبکه را برای تولیدات سایر برندها نیز فراهم کرده. حالا خبر می‌رسد این کمپانی با کاخ سفید همکاری کرده است و با حمایت دولت بایدن می‌خواهد گستردگی شبکه سوپرشارژ خود را دوبرابر کند. به‌عنوان بخشی از توافق با دولت بایدن، تسلا باید درهای ایستگاه‌های شارژ خود را به‌روی تمامی اتومبیل‌های برقی باز بگذارد.

شاید بدانید خودروهای تسلا در آمریکا دارای پورت اختصاصی هستند، به همین خاطر شارژرهای شبکه سوپرشارژر نیز سوکتی متفاوت از سایر شبکه‌ها دارند. برای اینکه امکان شارژ سایر خودروهای برقی نیز در ایستگاه‌های سوپرشارژر فراهم گردد، باید سوکت متناسب با آن‌ها نیز نصب شود. خودروساز آمریکایی در برخی از ایستگاه‌ها با نصب سوکتی به نام Magic Dock این مشکل را برطرف کرده است.

سوپرشارژر تسلا

کمک‌ها و حمایت‌های مالی کاخ سفید نقش بسیار پررنگی در گسترش شبکه سوپرشارژر تسلا خواهد داشت. با اتکا به بودجه هنگفت، این شرکت خواهد توانست با سرعت بسیار بیشتری شبکه خود را گسترش دهد؛ امری که با توافقات موجود بین طرفین، به‌نفع همه برندها و در کل مالکین خودروهای برقی خواهد بود. به بیان دیگر، این همکاری برای همه طرفین برد-برد است و شهروندان آمریکایی را با شتاب بیشتری به‌سمت استفاده از مدل‌های برقی سوق خواهد داد.

افزایش تعداد ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا به 7500 واحد تا سال 2024

در بیانیه رسمی، کاخ سفید اعلام کرده است تا پایان سال 2024 حداقل 7500 ایستگاه سوپرشارژر را در اختیار تمامی خودروهای برقی خواهد گذاشت. این شبکه در سرتاسر آمریکا گسترش پیدا می‌کند و شامل حداقل 3500 ایستگاه جدید و ایستگاه‌های 250 کیلوواتی موجود در حاشیه اتوبان‌ها، شارژرهای موجود در محوطه هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین مناطق شهری و روستایی خواهد شد. در این بیانیه، کاخ سفید تأکید کرده است که تمامی دارندگان خودروهای برقی از طریق اپلیکیشن تسلا امکان استفاده از شبکه سوپرشارژر را خواهند داشت.

نقشه سوپرشارژرهای تسلا
نقشه سوپرشارژرهای تسلا

در زمان فعلی درباره میزان سرمایه‌ای که کاخ سفید برای این همکاری کنار گذاشته است، اطلاعاتی در دست نیست. با وجود این می‌توان حدس زد به‌واسطه چنین توافق بزرگی، مبالغ کلانی در اختیار تسلا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

    تسلا میدرخشد

مطالب پیشنهادی