ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات تانا ایران خودرو
خودرو

نگاهی به مشخصات تانا، کراس‌اوور جدید ایران‌خودرو

ایران‌خودرو قصد دارد در نیمه اول سال آینده، کراس‌اوور جدید تانا را وارد بازار کند. تانا درواقع با mvm x55 یکسان است.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

ایران خودرو قصد دارد در نیمه اول سال آینده، کراس‌اوور جدید تانا را وارد بازار کند. تانا که درواقع محصولی از شرکت کایی به نام X3 Pro است، نسخه دیگری از ام‌وی‌ام X55 Pro به‌حساب می‌آید. در ادامه با مشخصات تانای ایران خودرو آشنا شوید.

تانا یک کراس‌اوور کامپکت و جمع‌وجور بوده که به‌دلیل داشتن جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های درشت و کشیده، ظاهری تهاجمی به خود گرفته است. رینگ‌های چندپر، اسپویلر برجسته در امتداد سقف، چراغ عقب سرتاسری و آنتن باله‌کوسه‌ای، از دیگر مشخصات ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند.

مشخصات تانا ایران خودرو
نمای جانبی و عقب تانا ایران خودرو

کایی که در گذشته با نام کووین شناخته می‌شد، یکی از زیرمجموعه‌های گروه بزرگ چری است که محصولات خود را براساس پلتفرم‌های قدیمی خانواده چری تولید می‌کند. البته کاربرد پلتفرم قدیمی به معنی عملکرد ضعیف ماشین نیست؛ درحقیقت X3 Pro از مشخصات فنی قابل‌قبولی برخوردار است و نسخه ایرانیزه شده آن، یعنی تانا نیز می‌تواند با سایر محصولات مشابه در بازار رقابت کند.

مشخصات تانای ایران خودرو در بخش فنی شامل یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری می‌شود که حداکثر قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب حدود ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر اعلام شده است. قوای محرکه از طریق گیربکس ۹سرعته اتوماتیک CVT به محور چرخ‌های جلو وارد می‌شود. حدود ۱۱ ثانیه طول می‌کشد تا این خودروی ۱۳۷۸ کیلوگرمی از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مشخصات تانا ایران خودرو
فضای داخل کابین کایی X3 Pro

تانا برای رقابت با برادر خود، یعنی X55 Pro (مدیران خودرو) باید با تجهیزات کامل روانه بازار شود. کروز کنترل، شش ایربگ ۱۰ نقطه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسورهای نور و باران، دیلایت، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان دی-کات، نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، سانروف و... ازجمله مشخصات تانای ایران خودرو در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی هستند.

نسخه اصلی تانا، یعنی کایی X3 Pro در بازار چین قیمتی حدود ۱۳.۵ هزار دلار دارد. بنابراین این خودرو جزو محصولات اقتصادی به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود ایران خودرو نیز قصد دارد این ماشین پرآپشن را در نیمه اول سال آینده و در محدوده قیمت کارخانه‌ای کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی