ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

چالش جدید سامسونگ و اندروید: محبوبیت قابل‌توجه آیفون میان کاربران نسل Z

این نگرانی برای کاربران جوان وجود دارد که درصورت نداشتن آیفون، از اجتماع و گروه دوستان خود کنار گذاشته شوند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

فایننشال تایمز در گزارش جدیدی به محبوبیت محصولات اپل مانند گوشی‌های آیفون میان کاربران نسل زد (Gen Z) اشاره کرده است که می‌تواند در آینده برای تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ یک چالش بزرگ باشد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، مصرف‌کنندگان جوان‌تر بسیار نگران این موضوع هستند که به‌دلیل نداشتن آیفون از اجتماع کنار گذاشته شوند. در ادامه گزارش گفته شده که این امر همچنین باعث شده است تا جوانان به سراغ خرید محصولات و خدمات دیگر اپل بروند و درنهایت منجر به رشد سهم بازار غول فناوری در دسته‌های مختلف محصولات شده است.

متولدین پس از سال 1996 که با نام نسل زد شناخته می‌شوند، 34 درصد از کل دارندگان آیفون ایالات متحده را تشکیل می‌دهند؛ درحالی‌که این رقم برای گوشی‌های سامسونگ فقط 10 درصد است. برای نسل‌های قدیمی‌تر، شکاف نسبتاً یکنواختی بین کاربران آیفون و اندروید وجود دارد.

رشد فروش سایر محصولات اپل

نسل زد

علاوه‌براین، افزایش محبوبیت گوشی‌های آیفون اپل میان کاربران جوان، احتمال خرید ایرپاد، اپل واچ و مک را نیز بسیار بیشتر می‌کند. طبق تحقیقات Canalys، به‌ازای هر 100 آیفونی که در سرتاسر جهان فروخته می‌شود، 26 آیپد، 17 اپل واچ و 35 ایرپاد نیز به فروش می‌رسد. برای سامسونگ، فروش هر 100 گوشی هوشمند منجر به فروش کمتر از 11 تبلت، 6 ساعت هوشمند و 6 هدفون بی‌سیم می‌شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که میانگین قیمت یک آیفون تقریباً سه‌برابر دستگاه‌های اندرویدی است.

طبق توضیحات ارائه‌شده توسط محققانی که به شرکت‌ها در مورد اولویت‌های مصرف‌کنندگان نسل زد مشاوره می‌دهند، این مشتریان از سایر گروه‌های کاربری بیشتر آنلاین هستند و تا شش ساعت در روز را صرف استفاده از گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.

حتی در اروپا که iMessage محبوبیت کمتری دارد و سهم بازار اندروید بیشتر است نیز همین روند مشاهده می‌شود. تحقیقات Canalys نشان می‌دهد که 83 درصد از کاربران ساکن اروپای غربی اپل که زیر 25 سال سن دارند، به استفاده از آیفون ادامه خواهند داد. با بزرگ‌ترشدن مشتریان نسل زد، این روند نیز احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد و سهم بازار اپل بیشتر خواهد شد که این امر کار را برای شرکت‌های رقیب به‌ویژه سامسونگ سخت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | ۴ اسفند ۱۴۰۱

    نسل z! بابا جو میدن چه فرقی دارن با ما؟ انگار از کره مریخ اومدن. یه ذره متفاوت هستند ولی نه اینکه نفهمند

  • sys32
    sys32 | ۳ اسفند ۱۴۰۱

    اون احمقی که فکر میکنه آیفون نداشته باشه از جامعه ترد میشه، اگه بره قزص برنج بخوره و بمیره خیلی بهتره هم برای خودش هم برای جامعه. چقدر باید حقیر باشی که شخصیت خودتو به یه گوشی پیوند بزنی

مطالب پیشنهادی