ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: از ممنوعیت واردات آیفون استقبال نمی‌کنیم

زارع‌پور تأکید دارد هرگونه محدودیتی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۵

وزیر ارتباطات در واکنش به ممنوعیت واردات آیفون 14 اظهار داشت از این موضوع استقبال نمی‌کنند؛ زیرا گوشی تبدیل به جزو لاینفک زندگی مردم شده است. زارع‌پور با اشاره به هزینه سالانه 4 میلیارد دلاری برای واردات گوشی، تأکید کرد که بایستی به‌سمت گوشی‌های تولید داخل حرکت کنیم.

از ابتدای اسفندماه، واردات مسافری و پستی آیفون 14 نیز ممنوع شد. «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با این ممنوعیت گفت:

«گوشی تبدیل به جزو لاینفک زندگی مردم شده است و از این ممنوعیت استقبال نمی‌کنیم. هرگونه محدودیتی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند. در این حوزه کمی عدم شفافیت وجود دارد و از وزارت صمت می‌خواهم تا (این موضوع را) روشن کند.»

او با بیان اینکه در رابطه با ثبت سفارشی گوشی و محصولات الکترونیکی مسئولیتی ندارد، گفت این موضوع را باید از وزیر صمت پیگیری کرد.

زارع‌پور در ادامه با بیان اینکه سالی 3 تا 4 میلیارد دلار گوشی به کشور وارد می‌شود، ظرفیت این حوزه را بسیار خوب توصیف کرده و گفت بایستی به‌سمت گوشی‌های تولید داخل حرکت کرد.

بحث تولید گوشی ملی، چند سالی است که مطرح شده و از دولت پیشین این موضوع پیگیری می‌شد. معاون نوآوری وقت وزیر ارتباطات، دی‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با دیجیاتو اعلام کرد در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، طرح آزمایشی تولید گوشی ملی به‌زودی اجرا خواهد شد؛ طرحی که هیچ خبر جدیدی درباره آن منتشر نشده است.

از سوی دیگر، هیئت وزیران اواسط شهریورماه امسال، آیین‌نامه اجرایی حمایت از تولید موبایل داخلی و صنعت میکروالکترونیک را تصویب کرد. لزوم استقلال در زمینه ساخت موبایل داخلی و ضرورت داخلی‌سازی سالیانه 20 درصد از گوشی‌های وارداتی (نزدیک به سه میلیون) ازجمله دلایل تصویب آیین‌نامه یاد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی