ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

تحقیر برندهای آلمانی؛ عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا به تسلا رسید

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد تسلا در سال گذشته، با عبور از ب‌ام‌و به‌عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس ایالات متحده دست پیدا کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

آمار فروش تسلا، رشد قابل‌توجهی در بازار آمریکا دارد. بررسی داده‌ها نشان می‌دهد این کمپانی در سال گذشته با عبور از ب‌ام‌و، به‌عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس ایالات متحده دست پیدا کرده است. نکته جالب‌توجه اینکه تسلا حالا با اختلاف بسیار زیادی در صدر قرار دارد، به همین خاطر شکست آن کار سختی خواهد بود.

براساس داده‌های موجود، میزان فروش ب‌ام‌و در ایالات متحده در سال 2022، افتی 5درصدی را نسبت به سال 2021 دارد. این درحالیست که فروش تسلا در سال گذشته بیش از 40 درصد رشد کرده؛ به عبارت دقیق‌تر، آمار فروش این شرکت در سال 2022 برابر با 484,351 دستگاه است که معادل 41 درصد رشد می‌شود.

تسلا

افزایش فاصله با برندهای لوکس آلمانی

رقیب اصلی تسلا، یعنی ب‌ام‌و، آمار فروش 327,929 خودرو را در سال 2022 ثبت کرده که در مقایسه با سال 2021، به‌اندازه 5.3 درصد کمتر است. در همین مدت، مرسدس بنز هم موفق به فروش 269,511 خودرو شده؛ این رقم در مقایسه با سال قبل تفاوت چندانی ندارد.

موفقیت تسلا و حضور آن در صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای لوکس آمریکا، اهمیت زیادی دارد. این شرکت محصولات خود را با پیشرانه برقی عرضه می‌کند و فقط چهار مدل در کارخانه‌های آن مونتاژ می‌شود. پیروزی این مدل‌ها در برابر سبد محصولات بسیار متنوع‌تر رقبای سنتی، می‌تواند حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته باشد.  

خودروهای بنزینی رقیب اصلی محصولات تسلا

ایلان ماسک اعتقاد دارد صف رقبای تسلا را نه مدل‌های برقی، بلکه مدل‌های بنزینی تشکیل می‌دهند. وی دلیل این امر را پیشگامی شرکت خود در عرصه خودروهای برقی می‌داند. آمار هم این بخش از حرف‌های آقای ماسک را تأیید می‌کند؛ چرا که فاصله رقبای برقی با تولیدات تسلا خیلی زیاد است.

تسلا

در سال 2022 آمار فروش خودروهای لوکس آمریکا با 3.5 درصد افت به اندکی فراتر از 2 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. درصورت حذف تسلا و آمار فروش آن از لیست، میزان افت به 11 درصد افزایش می‌یابد. شایان ذکر است آمار فروش خودروهای برقی ب‌ام‌و درمجموع حدود 14 هزار دستگاه بوده؛ این رقم برای مرسدس بنز برابر با حدود 11.5 هزار دستگاه است. بار دیگر اشاره می‌کنیم که آمار فروش تسلا به تقریباً 485 هزار دستگاه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی