ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرسدس بنز
خودرو

محصول همکاری مرسدس بنز و گوگل؛ خودروهایی با عملکرد مشابه ابر کامپیوترها به بازار عرضه می‌شوند

مرسدس بنز با همکاری گوگل قصد دارد سرویس‌های مسیریابی داخلی پیشرفته و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به خودروهای خود اضافه کند.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

مرسدس بنز به‌تازگی خبر از همکاری مشترک خود با گوگل داده است تا امکانات و قابلیت‌های شرکت مذکور در زمینه‌های مختلف مثل مسیریابی را به خودروهای خود اضافی کند. این شرکت آلمانی اعلام کرده است که تمامی محصولات دارای حسگرهای رانندگی خودکار از عملکردی مشابه با ابر کامپیوترها بهره‌مند می‌شوند. به نظر می‌رسد این تصمیم برای رقابت مستقیم با تسلا و شرکت‌های تازه‌وارد چینی اتخاذ شده است.

همکاری گوگل و مرسدس بنز چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

پس از ایجاد موج افزودن قابلیت‌های نرم‌افزاری به خودروها توسط تسلا، شرکت‌های خودروسازی قدیمی و جدید، سعی دارند چنین امکاناتی را در داخل محصولات خود تعبیه نمایند. چنین ویژگی‌هایی می‌توانند روی موارد کلیدی مثل عملکرد خودرو، شارژدهی باتری و توانایی‌های مرتبط با رانندگی خودکار تاثیرگذار باشند و به مرور زمان بهبود پیدا کنند. برای مثال در خودروهایی با سطح رانندگی خودکار ۳ به بالا، راننده می‌تواند با برداشتن چشمان خود از جاده، به استفاده از امکانات سرگرمی داخلی مثل یوتیوب بپردازد.

مرسدس بنز پیش از همکاری با گوگل، سابقه به اشتراک گذاشتن درآمد خود از فروش خودروها با انویدیا را هم در کارنامه به ثبت رسانده است. آلمانی‌ها در سال ۲۰۲۰ چنین قراردادی را برای کاهش هزینه‌های بالای تامین قطعات نیمه رسانا گرفتند. یکی از مدیران ارشد این شرکت معتقد است که فروش خودرو با تراشه‌های مختلف و ایجاد امکان فعال کردن قابلیت‌های مختلف توسط مشتری، یکی از راهکاری‌های مناسب برای افزایش درآمد است.

مرسدس بنز

اکنون با همکاری گوگل، مرسدس بنز می‌توانند ویژگی‌های مرتبط با پلتفرم نقشه این شرکت در کنار پردازش‌های ابری و یوتیوب را به خودروهای خود اضافه نماید. تمامی این امکانات در نسخه بعدی سیستم‌عامل محصولات مرسدس بنز که با نام MB.OS شناخته می‌شود، قرار خواهند گرفت. آلمانی‌ها اشاره دارند که دریافت اطلاعات مختلف از سوی گوگل می‌تواند به آن‌ها در مسیریابی خودکار، پیش‌بینی ترافیک و... اشاره کند. چنین مواردی روی بهبود رانندگی خودکار تاثیرگذار است؛ برای مثال با تشخیص و پیش‌بینی ترافیک پیش‌رو، خودرو قادر است تا سرعت خود را به صورت بهینه کنترل نماید.

مدیران گوگل هم می‌گویند همکاری این دو شرکت بسیار فراتر از تبادل اطلاعات خواهد بود و گوگل با ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به طراحی یک رابط ناوبری اختصاصی به مرسدس بنز کمک نماید و به بهبود پایداری قابلیت‌ها و رانندگی خودکار پیشرفته محصولات آن‌ها یاری برساند تا در نهایت مشتریان تجربه بهتری داشته باشند. ناگفته نماند که مرسدس بنز چندین سال است که روی توسعه سیستم‌عامل MB.OS کار می‌کند و انتظار می‌رود شاهد حضور آن در نسل بعدی خودروهای این شرکت باشیم که از اواخر سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید خواهند شد.

مرسدس بنز

طبق گفته‌های مرسدس بنز، سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت براساس لینوکس توسعه یافته است و امکان اجرای برنامه‌های سوم شخص مثل سرویس‌های گوگل را فراهم می‌سازد. البته دارندگان خودروهای شرکت مذکور، لازم نیست تا سال آینده میلادی صبر کنند و برخی از قابلیت‌ها مثل Place Details که توسط گوگل پشتیبانی می‌شوند، به زودی از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین نسخه اولیه از MB.OS در آینده نزدیک روی محصولات کلاس E قرار خواهد گرفت و کاربران در آن به اپلیکیشن‌هایی مثل تیک‌تاک و زوم دسترسی خواهند داشت.

ناگفته نماند که مرسدس بنز در سال ۲۰۲۲ توانسته است درآمد ۱.۰۶ میلیارد دلار را از طریق قابلیت‌های فعال شده توسط مشتریان، کسب نماید و انتظار می‌رود این مقدار تا سال ۲۰۳۰ چندین برابر شود. استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی و عدم نیاز به پلتفرم‌های جانبی مثل اپل CarPlay یا اندروید آتو می‌تواند به محقق شدن این هدف، کمک شایانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۴ اسفند ۱۴۰۱

    از این ببعد هر کی با هوش مصنوعی در افتاد ور افتاد

مطالب پیشنهادی