ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
کسب و کار

وزارت دادگستری آمریکا گوگل را به ازبین‌‌بردن شواهد در یک پرونده ضدانحصار متهم کرد

گوگل که از سال 2020 با شکایت ضدانحصار وزارت دادگستری در زمینه جستجو مواجه شده، اکنون به ازبین‌‌بردن شواهد متهم شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

وزارت دادگستری ایالات متحده گوگل را به ازبین‌بردن شواهدی متهم کرده است که در شکایت ضدانحصار دولت علیه کسب‌و‌کار جستجوی این شرکت استفاده می‌شد.

براساس گزارش اینسایدر، وزارت دادگستری از یک قاضی فدرال درخواست کرده است تا این شرکت را به‌دلیل «تخریب عمدی و مکرر تعاملات خود» و سرپیچی از دستورات دادگاه مجازات کند. وزارت دادگستری در پرونده خود توضیح می‌دهد که گوگل از مدت‎‌ها قبل کارمندان خود را تشویق کرده است تا برای ارتباط با یکدیگر از برنامه‌هایی استفاده کنند که تاریخچه آن به‌طور خودکار پس از 24 ساعت از بین می‌رود.

شکایت ضد انحصار

وزارت دادگستری در پرونده خود توضیح می‌دهد که گو‌گل به کارمندان خود اعلام کرده است که این دسته از پیام‌ها از ایمیل بهتر هستند؛ زیرا مانند نامه‌های الکترونیکی توسط شرکت نگهداری نمی‌شوند.

وزارت دادگستری در سال 2020 شکایت ضدانحصار خود علیه گوگل را به‌دلیل استفاده از تکنیک‌های غیرقانونی با هدف حفظ سلطه خود در زمینه جستجوی اینترنتی تنظیم کرد. در این پرونده وزارت دادگستری اعلام کرد که از اوایل سال 2019 از غول موتور جستجو درخواست کرده است تا روند حذف خودکار پیام‌ها را کنار بگذارد.

بااین‌حال، همان‌طور که در پرونده وزارت دادگستری توضیح داده شده است، گوگل نه‌تنها سیاست خود را به حالت تعلیق درنیاورد، بلکه تا 8 فوریه سال جاری نیز هر 24 ساعت به حذف چت‌ها ادامه داد. در پرونده وزارت دادگستری آمده:

«تخریب روزانه سوابق مکتوب توسط گوگل با محروم‌کردن ایالات متحده از منبع غنی گفت‌وگوهای صریح بین مدیران گوگل، ازجمله شاهدان محاکمه، باعث جانبداری شده است.»

پاسخ گوگل به ادعاهای مطرح‌شده

غول موتور جستجو

در مقابل، سخنگوی گوگل نسبت به این گزارش اعلام کرد: «ما قویاً ادعاهای وزارت دادگستری را رد می‌کنیم. تیم‌های ما سال‌ها با وجدان کار کرده‌اند تا به سؤالات و دعاوی قضایی پاسخ دهند. درواقع ما بیش از 4 میلیون سند را تنها در این مورد و میلیون‌ها سند دیگر را برای رگولاتورهای سراسر جهان ارائه کرده‌ایم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی