ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی رباتیک
تکنولوژی

چت‌بات ChatGPT برای دنیای رباتیک معرفی شد: مایکروسافت نیاز به برنامه‌نویسی سنگین را از بین می‌برد

مایکروسافت می‌خواهد با ارائه هوش مصنوعی مخصوص رباتیک، نیاز به برنامه‌نویسی و نیروی کار متخصص را برای تولید ربات‌ها کاهش دهد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۰

مایکروسافت با ارائه چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT در کنار موتور جستجوی خود، توانسته است توجه بسیاری را در طی هفته‌های اخیر به خود جلب کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها قصد دارند پا را فراتر گذاشته و هوش مصنوعی را به دنیای رباتیک هم بیاورند تا نیاز به نوشتن کدهای سنگین برای عملکرد صحیح ربات‌ها کاهش پیدا کند.

هوش مصنوعی در رباتیک چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از مدل زبانی GPT-4 و ادغام آن با امکانات آنلاین توانست چت‌بات بینگ را بر سر زبان‌ها بیندازد. حالا مایکروسافت می‌خواهد هوش مصنوعی را به دنیای آفلاین هم وارد کند و از آن در ربات‌ها بهره بگیرد. این شرکت به‌تازگی در پست جدیدی داخل وبلاگ خود اعلام کرده که تحقیقاتی روی کنترل عملکرد ربات‌های واقعی توسط هوش مصنوعی انجام داده است. شایان ذکر است که مایکروسافت دارای شاخه‌ای مجزا برای سیستم‌های خودکار و پژوهش‌های رباتیک بوده و به همین دلیل ممکن است بتواند زودتر از رقبا به سراغ استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در رباتیک برود.

هوش مصنوعی ChatGPT در رباتیک، امکان تعامل آسان‌تر افراد با ربات‌ها را فراهم می‌سازد تا دیگر نیازی به استفاده از برنامه‌نویسی سنگین و یادگیری جزئیات دقیق درباره ربات‌ها نباشد. در حالت سنتی، مهندسین باید درخواست مورد انتظار از ربات را به کدهای برنامه‌نویسی تبدیل کنند؛ فرایندی که در کنار زمان‌بر‌بودن، هزینه بالایی هم در پی دارد و نیروی کار ماهر نیز طلب می‌کند. هوش مصنوعی امکان استفاده از ربات‌ها توسط افرادی با تجربه و دانش کمتر را فراهم می‌سازد. در ادامه این کاربران می‌توانند با فراهم‌آوردن بازخورد برای عملکردهای مختلف ربات، به بهبود الگوریتم‌های مشتق از یادگیری ماشینی کمک کنند.

درواقع هوش مصنوعی رباتیک می‌تواند کار مهندسین را بر عهده بگیرد و دستورهای زبانی را به‌صورت مستقیم به کدهای برنامه‌نویسی تبدیل کند. همچنین ChatGPT امکان دیباگ کردن کدها را تا حدودی خواهد داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد در این مرحله هنوز هم نیاز به نیروی انسانی ماهر وجود دارد. درنهایت بهره‌گیری از فناوری مذکور می‌تواند به سریع‌تر و بهینه‌ترشدن فرایند‌ها و کاهش هزینه تولید کمک چشمگیری کند.

در مقاله مورد‌ِبحث، اشاره شده که استفاده از هوش مصنوعی در دنیای رباتیک هنوز با چالش‌های جدی همراه است و آن‌ها درحال یافتن راهکارهایی برای حل این معضلات هستند. در سوی دیگر اشاره شده است که موارد کاربرد چنین فناوری می‌تواند بسیار گسترده‌تر از تصورات فعلی باشد. مایکروسافت اعتقاد دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌های فعال در زمینه ساخت ربات‌ها کمک کند تا محصولات نهایی خود را آسان‌تر به زندگی روزمره افراد عادی وارد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza shaabani
    alireza shaabani | ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

    خرید شماره ارزان جهت ثبت نام در اکانت ChatGPT
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151

مطالب پیشنهادی