ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

واتس‌اپ همچنان روی قابلیت ویرایش پیام‌های متنی کار می‌‌کند

واتس‌اپ پس از آزمایش قابلیت ویرایش پیام‌ها در اندروید، این‌بار به سراغ کاربران آیفون رفته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷

واتس‌اپ از سال ۲۰۲۲ روی قابلیت ویرایش پیام‌های متنی کار می‌کند تا کاربران بتوانند مانند برنامه‌های iMessage و تلگرام، پیام‌های خود را ویرایش کنند. این ویژگی ابتدا در نسخه بتا اندروید اپلیکیشن واتس‌اپ مشاهده شده بود و اکنون شواهد جدیدی از آن برای iOS مشاهده شده است.

همان‌طور که WABetaInfo در گزارش خود اشاره می‌کند، در آخرین نسخه بتا واتس‌اپ برای آیفون، گزینه ویرایش پیام‌ها برای گروه کوچکی از کاربران فعال شده است. درست مانند گزارش قبلی که برای نسخه اندروید منتشر شده بود، در نسخه iOS نیز کاربران می‌توانند به‌سادگی یکی از پیام‌ها را انتخاب کرده و پس از آن دکمه «ویرایش» را انتخاب کنند.

ویرایش پیام‌های واتساپ

محدودیت‌های قابلیت ویرایش پیام‌های واتس‌اپ

بااین‌حال برخلاف تلگرام، واتس‌اپ برای ویرایش پیام‌های ارسالی توسط کاربران محدودیت‌هایی تعریف کرده است. به عنوان مثال، کاربران فقط 15 دقیقه پس از ارسال پیام می‌توانند آن را ویرایش کنند. رویکردی مشابه iMessage اپل که برای ویرایش پیام‌ها دارای محدودیت 15 دقیقه‌ای است.

اما درحالی‌که iMessage تاریخچه‌ای از ویرایش‌ها را به کاربران نشان می‌دهد، واتس‌اپ نیز مانند تلگرام، این پیام‌ها را فقط با برچسب «ویرایش‌شده» نشان می‌دهد. نکته دیگری که باید در نظر داشت، این است که گزینه ویرایش فقط برای پیام‌های متنی کار می‌کند و این قابلیت حداقل درحال‌حاضر برای عکس‌ها و ویدیوها در نظر گرفته نشده است.

هنوز مشخص نیست که واتس‌اپ قصد دارد چه زمانی این ویژگی را در دسترس کاربران خود قرار دهد. بااین‌حال، از آنجایی که این ویژگی اکنون پس از اندروید، با کاربران آیفون نیز آزمایش شده است، می‌توان انتظار داشت که عرضه رسمی آن به‌زودی اتفاق بیفتد.

اخیراً به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه iOS واتس‌اپ منتشر شده بود که قابلیت تصویر در تصویر برای تماس‌های ویدیویی را به کاربران ارائه می‌کرد. علاوه‌براین، در چند روز گذشته گزارش‌هایی زیادی درباره اضافه‌شدن ویژگی «خبرنامه» به پلتفرم پیام‌رسان متا منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی