ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition
اخبار خودرو

سوپرکراس‌اوورهای بی‌ام‌و به‌روزرسانی شدند؛ محصولات M POWER با 617 اسب بخار قدرت

ب‌ام‌و تنها چند روز پس از معرفی فیس‌لیفت X5 و X6، از مدل پرچمدار این دو کراس‌اوور سایز متوسط نیز رونمایی کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

ب ام و تنها چند روز پس از معرفی فیس‌لیفت X5 و X6، از مدل پرچمدار این دو کراس‌اوور سایز متوسط نیز رونمایی کرد. این مدل فقط در نسخه M Competition به فروش خواهد رسید. همانند مدل استاندارد، در X5 و X6 نسخه M Competition نیز خبری از تغییرات ظاهری زیاد نیست و مهندسان دپارتمان M بیشتر تمرکز خود را صرف ارتقای عملکرد فنی کرده‌اند. مهم‌ترین تغییر در این بخش به تجهیز موتور 4.4 لیتری V8 به سامانه هیبرید نرم مربوط می‌شود. این کار X5 و X6 نسخه M Competition را به اولین خودروهای مجهز به هیبرید نرم که نشان M را روی خود دارند، تبدیل می‌کند.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

طراحی ظاهری ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition همانند نسخه استاندارد، دارای چراغ‌های اصلی باریک‌تری هستند. چراغ‌های عقب نیز اکنون گرافیکی شبیه به حرف X دارند. این دو شاسی‌بلند اسپرت روی رینگ‌های 21 اینچی در جلو و رینگ‌های 22 اینچی در عقب حرکت می‌کنند. جلوپنجره کلیوی‌شکل در این دو مدل پرچمدار کاملاً به رنگ مشکی درآمده‌اند. فرم این المان حالا طوری است که سوپرشاسی‌بلند XM را در ذهن تداعی می‌کند. مثل جلوپنجره، ورودی‌های هوای جلو، چهار خروجی اگزوز و دیفیوزر عقب نیز به رنگ مشکی هستند. به‌جز این تغییرات، باید گفت خریداران ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition اکنون سه رنگ جدید را پیش روی خود دارند که عبارتند از: خاکستری متالیک، سبز متالیک و خاکستری یخی. در صورت علاقه به‌ رنگ‌های متنوع‌تر، امکان سفارش 50 رنگ متنوع از طریق بخش Individual برای مشتریان فراهم شده است.

طراحی ظاهری

تغییرات ملموس‌تر در داخل کابین

در داخل کابین، تغییرات ملموس‌تر هستند. ‌بدون تردید مهم‌ترین تغییر در اینجا وجود یک پنل منحنی پشت فرمان است. این پنل که استفاده از آن در محصولات کمپانی رواج پیدا کرده، در ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition میزبان دو نمایشگر 12.3 اینچی و 14.9 اینچی است. نمایشگر بزرگ‌تر به سیستم اینفوتینمنت تعلق دارد و برای ایجاد تمایز، از گرافیکی اختصاصی سود می‌برد. سیستم هداپ دیسپلی هم مکمل عملکرد این نمایشگر بزرگ است.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

نورپردازی ویژه روی داشبورد، پدال‌های تعویض دنده با جنس فیبر کربن، روکش چرمی فرمان، چرم مرینو برای صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی، سیستم صوتی ساخت هارمن کاردن و مونروف پانورامیک از امکانات استاندارد هستند. در این حالت تزئینات داخلی جنسی از فیبر کربن دارند، اما مشتریان می‌توانند تزئینات چوبی را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند. در این لیست امکانات و قابلیت‌های دیگری مثل سیستم صوتی بسیار با کیفیت Bowers & Wilkins، بسته‌شدن نرم درها، LED مخصوص تزئین سقف و ماساژور صندلی‌ها به‌چشم می‌خورد.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition از نظر سیستم‌های کمک‌راننده نیز دستِ‌پر وارد میدان خواهند شد. از مهم‌ترینِ این سیستم‌ها باید به دستیار حرفه‌ای پارک اشاره کنیم. این دستیار خود دارای دستیار دنده‌عقب و دستیار مانورهای رانندگی است. این دو دستیار حرکات خودرو در 200 متر پایانی را ذخیره‌سازی کرده و می‌توانند عیناً همان حرکات را برعکس تکرار کنند. چنین قابلیتی امکان خروج آسان از پارکینگ را فراهم می‌کند.

نمای عقب

مشخصات فنی ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

نیروبخش ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition همان موتور 4.4 لیتری توئین توربوی 8 سیلندر است. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، باواریایی‌ها این موتور بنزینی را با یک سامانه هیبرید نرم ترکیب کرده‌اند. با وجود این، خروجی کلی همچون قبل برابر با 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور است. بد نیست مجدداً اشاره کنیم که X5 و X6 نسخه M Competition اولین محصولات بخش M با تکنولوژی هیبرید نرم به‌ شمار می‌روند.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

باواریایی‌ها تأکید می‌کنند موتور X5 و X6 نسخه M Competition مدل 2024 از نظر فنی بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. استفاده از میل‌لنگ تقویت‌شده، به‌روزآوری توربوشارژرها، منیفولد و داکت جدید برای مجاری مکش برخی از این موارد هستند. مهندسان در گیربکس نیز بازنگری‌هایی انجام داده‌اند که نتیجه آن کوتاه‌ترشدن ضرایب سه دنده اول است.

نمای جانبی

ب ام و می‌گوید تغییرات پیشرانه و گیربکس، چابکی بیشتر و شتابگیری بهتر را برای این دو شاسی‌بلند اسپرت به ارمغان می‌آورد. در کنار این، مصرف سوخت نیز در مقایسه با مدل‌های پیشین بهبود پیدا کرده است.

براساس داده‌های رسمی، ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition مدل 2024، شتابی برابر با 3.7 ثانیه دارند. حداکثر سرعت این دو کراس‌اوور جذاب آلمانی نیز برابر با 155 مایل یا 250 کیلومتر در ساعت است. این رقم به‌صورت الکترونیکی محدود شده و درصورت سفارش آپشن M Driver’s Package امکان دستیابی به سرعت 177 مایل یا 285 کیلومتر در ساعت برای خریداران فراهم می‌شود.   

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

تجهیزات استاندارد ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition در بخش فنی شامل سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ یا همان xDrive، دیفرانسیل فعال M در محور عقب، اگزوز M اسپرت با فلاپ‌های الکترونیکی، ترمزهای کامپوزیتی و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M می‌شوند.

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition

قیمت و زمان عرضه

ب ام و X5 و X6 نسخه M Competition به‌طور رسمی در ماه مارس رونمایی و در گردهمایی Concours d’Elegance در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. تولید این دو شاسی‌بلند سریع و جذاب برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است. مثل سایر مدل‌های شاسی‌بلند، این دو خودرو نیز در کارخانه اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی مونتاژ خواهند شد. قیمت X5 M از 122,300 دلار شروع می‌شود. برای خرید X6 M نیز باید حداقل 127,200 دلار پرداخت کرد. شایان ذکر است این ارقام در مقایسه با مدل‌های پیشین به‌ترتیب 13,700 و 9,600 دلار بیشتر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی