ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورولا Defy 2
تکنولوژی

موتورولا از گوشی جان‌سخت Defy 2 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه رونمایی کرد

کاربران موتورولا Defy 2 می‌توانند از طریق ماهواره برای دیگران پیام ارسال کنند و این پیام برای فرد مقابل به‌عنوان یک پیامک فرستاده می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

گروه Bullitt که در زمینه ساخت گوشی‌های جان‌سخت فعالیت دارد، می‌خواهد ارتباط ماهواره‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد تا آن‌ها بتوانند در هر زمانی برای یکدیگر پیام ارسال کنند. جدیدترین ساخته این شرکت، موتورولا Defy 2 نام دارد که یک گوشی 5G با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است.

موتورولا Defy 2 به‌اندازه‌ای جان‌سخت است که درصورت سقوط روی ورق فولادی، آن هم از ارتفاع 1.8 متری، سالم باقی می‌ماند. این گوشی همچنین می‌تواند تا 24 ساعت در دمای منفی 30 درجه تا مثبت 75 درجه سلسیوس دوام بیاورد. این دستگاه در محیط‌های مرطوب نیز مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود.

مشخصات گوشی جان‌سخت موتورولا Defy 2

جدیدترین محصول موتورولا و Bullitt Group قدرت خود را از تراشه دایمنسیتی 930 می‌گیرد که توسط 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود؛ البته می‌توان در آن از کارت حافظه هم استفاده کرد. این گوشی هوشمند از سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 12 استفاده می‌کند، اما اندروید 13 و 14 را هم دریافت خواهد کرد. همچنین تا سه سال برای آن آپدیت امنیتی منتشر می‌شود.

نمایشگر 6.6 اینچی موتورولا Defy 2 توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این پنل با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 20:9، از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند با دستکش و انگشتان خیس هم از آن استفاده کنند. این دستگاه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارد و سنسور اثرانگشت آن روی پنل پشتی به‌چشم می‌خورد.

موتورولا Defy 2

موتورولا برای این محصول دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به‌همراه دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. این گوشی جان‌سخت انرژی‌اش را از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ 15 واتی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

اما ویژگی اصلی این گوشی هوشمند، ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است. کاربران می‌توانند برای دیگران از طریق ماهواره پیام ارسال کنند و این پیام به‌عنوان پیامک برای فرد مقابل فرستاده می‌شود. هر پیام می‌تواند حداکثر 140 بایت باشد و از یونیکد هم پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند موقعیت خود را هم در پیام اعلام کنند.

فرد مقابل بدون نیاز به تجهیزات یا نرم‌افزاری خاصی، این پیام‌های ماهواره‌ای را دریافت می‌کند، اما اگر بخواهد به آن‌ها پاسخ دهد، باید یک اپ رایگان برای اندروید یا iOS دانلود کند.

ارتباط ماهواره‌ای موتورولا Defy 2

سرویس ارتباط ماهواره‌ای موتورولا و Bullitt Group برای درخواست کمک اضطراری رایگان است، اما کاربر برای سایر ویژگی‌ها باید هزینه پرداخت کند. برای ارسال ماهانه 30 پیام، باید 5 دلار هزینه پرداخت کرد. بالاترین سرویس ماهانه این شرکت‌ها، امکان ارسال 400 پیام را برای کاربر فراهم می‌کند و 29.99 دلار قیمت دارد. این شرکت‌ها سرویس سالانه هم برای کاربران در نظر گرفته‌اند که با 250 پیام، 59.99 دلار در سال هزینه دارد.

سرویس ارتباط ماهواره‌ای موتورولا Defy 2 در فصل اول سال جاری میلادی در اروپا و آمریکای شمالی فعال می‌شود. این گوشی هوشمند با قیمت 599 دلار از فصل دوم 2023 وارد بازار برخی کشورها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی