ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتوب
تکنولوژی

قابلیت پخش پادکست‌ به یوتوب موزیک اضافه می‌شود

علاوه‌براین، قابلیت جدیدی دسترس کاربران یوتوب قرار گرفته تا بتوانند صدای ویدیوها را به زبان‌های دیگر تغییر دهند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سرپرست بخش پادکست یوتوب در کنفرانس Hot Pod Summit اعلام کرد که سرویس پخش موسیقی یوتیوب موزیک قصد دارد «در آینده نزدیک» پادکست‌ها را اضافه کند. علاوه‌براین، یوتیوب اکنون از آهنگ‌های صوتی چند‌زبانه پشتیبانی می‌کند که به سازندگان اجازه می‌دهد تا ویدیوهای جدید و قدیمی خود را دوبله کنند و مخاطبان بین‌المللی بیشتری داشته باشند.

«کای چوک»، سرپرست بخش پادکست یوتوب گفت:

«برای کاربرانی که می‌خواهند پادکست تماشا کنند، ما هم‌اکنون یک راه‌حل داریم. اگر کسی می‌خواهد فقط به یک پادکست گوش دهد، ما باید تجربه خوبی برای آن داشته باشیم.»

طبق توضیحات ارائه‌شده توسط او، پادکست‌های یوتیوب با پشتیبانی از تبلیغات ارائه خواهند شد و همچنین این شرکت ابزارهای پیشرفته‌ای را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

اضافه‌کردن دوبله به ویدیوهای یوتیوب

درباره پشتیبانی از صدای چند‌زبانه نیز یوتوب در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که این ویژگی به‌صورت داخلی ساخته شده است، اما سازندگان باید مستقیماً با ارائه‌دهندگان دوبله شخص ثالث برای ایجاد آهنگ‌های صوتی خود همکاری کنند. پس از آپلود، بینندگان می‌توانند از همان منویی که درحال‌حاضر برای تنظیم موارد دیگری مانند زیرنویس یا کیفیت صدا استفاده می‌شود، یک آهنگ صوتی دیگر را انتخاب کنند. (مانند تصویر متحرک بالا) همچنین این موضوع به سازنده بستگی دارد که آهنگ صوتی آن از کدام زبان‌های دیگری پشتیبانی کند.

یوتوب می‌گوید در آزمایش‌های اولیه این ویژگی که با گروه کوچکی از سازندگان انجام شده است، بیش از 3500 ویدیو آپلود‌ شده که در آن‌ها از بیش از 40 زبان استفاده شده است. این شرکت همچنین می‌گوید که تنها در ماه ژانویه، بینندگان روزانه بیش از 2 میلیون ساعت ویدیوی دوبله‌شده را تماشا کرده‌اند.

در ابتدا این ویژگی فقط توسط ویدیوهای طولانی پشتیبانی خواهد شد، اما یوتوب اعلام کرده که درحال آزمایش آن برای Shorts و ویدیوهای کوتاه نیز است.

یوتوب سال گذشته اعلام کرده بود که بخش‌های موزیک و پریمیوم آن به 80 میلیون مشترک دست یافته‌اند. هرچند این میزان بسیار قابل توجه است، اما در مقایسه با اسپاتیفای که اخیراً اعلام کرده بود 200 میلیون مشترک پولی دارد و همچنین سرویس ویدیوی یوتیوب که بیش از 2 میلیارد کاربر دارد، ضعیف‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی