ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین - گلکسی اس ۲۳ اولترا
فناوری ایران

نمایندگان مجلس مصوب کردند: تعرفه واردات گوشی بالای 600 دلار 15 درصد شد

تعرفه گرفته شده از گوشی‌های بالای 600 دلار قرار است صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۴

نمایندگان مجلس طی بررسی لایحه بودجه سال 1402، با پیشنهاد دولت موافقت و حقوق ورودی واردات گوشی همراه خارجی بالای 600 دلار را 15 درصد تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 کل کشور، بند (ط) تبصره ۷ را تصویب کردند:

«حقوق ورودی رویه (برند) تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار حداقل 15 درصد تعیین می‌شود، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دوبرابر محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی 110410 واریز کند. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود.»

این تعرفه قرار است صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق اهداف این بند نیز بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد.

تغییر تعرفه گمرکی واردات گوشی‌های بالای 600 دلار از سایر گوشی‌ها، دو سال پیش توسط مجلس مطرح و تصویب شد. حال از سال 1402، تعرفه 12‌درصدی واردات این گوشی‌ها سه درصد افزایش می‌یابد که با توجه به نرخ فعلی دلار، مبلغ قابل‌توجهی خواهد بود.

دولت تمام برندها را رجیستر کند

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مهر، «مجتبی رضاخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس درباره تعیین حقوق ورودی تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار گفت:

«دولت رویه اشتباهی برای رجیستر نکردن برخی از برندهای تلفن همراه در پیش گرفته که این باعث بی‌نظمی شده است. اگر دولت قصد افزایش مالیات برای این گوشی‌های تلفن همراه را دارد اعلام کند؛ نه اینکه این تلفن‌های همراه را رجیستری نکرده و باعث نارضایتی مردم شود.»

وی بار دیگر با تأکید بر بی‌نظمی پیش‌آمده، اظهار داشت دولت باید همه گوشی‌های تلفن همراه موردنیاز مردم را رجیستر و ثبت سفارش کند: «اگر هم می‌خواهد مالیات واردات را اضافه کند، اشکالی ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pishro
    pishro | ۸ اسفند ۱۴۰۱

    نمایندگان مجلس دشمن مردم ایران

مطالب پیشنهادی