ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مزایای رزرو اینترنتی هتل چیست؟

در این مطلب با مزایای رزرو اینترنتی هتل و چند نمونه از سرویس‌های معروف رزرو آنلاین هتل در دنیا آشنا می‌شوید.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۸

در دنیای امروز، ارتباط صنعت گردشگری با اینترنت و پیشرفت تکنولوژی غیرقابل‌انکار است. اکثر هتل‌های بزرگ و معتبر امکان رزرو غیرحضوری و اینترنتی را فراهم کرده‌اند و اپلیکیشن‌های رزرو هتل به یافتن بهترین گزینه‌ها کمک می‌کنند. در این مطلب با مزایای رزرو اینترنتی هتل و چند نمونه از سرویس‌های معروف رزرو آنلاین هتل در دنیا آشنا می‌شوید.

مزیت‌های رزرو اینترنتی هتل

امکان رزرو آنلاین هتل سال‌هاست زحمت آژانس‌های مسافرتی سراسر جهان را کم کرده و شمار کسانی که این خدمات را به رزرو حضوری ترجیح می‌دهند، روزبه‌روز افزایش می‌یابد. کاربران این وب‌سایت‌ها در سریع‌ترین حالت ممکن پیشنهادهای ویژه تمام هتل‌ها را می‌بینند، قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند، نظرات مسافران را می‌خوانند و از تمام مزیت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهره‌مند می‌شوند.

۱.  رزرو راحت و بی‌دردسر اتاق

راحتی بدون شک بزرگ‌ترین مزیت رزرو آنلاین هتل است. با وجود اینترنت، هرکس از هرجایی که هست می‌تواند در تمام ساعات شبانه‌روز برنامه سفر را تنظیم و محل اقامت خود را حتی در حال حرکت رزرو کند، بی‌آنکه نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و برقراری تماس‌های تلفنی طولانی باشد. مهم‌تر از همه اینکه رزرو هتل در این وب‌سایت‌ها نیازی به دانش و تخصص ندارد و مسافران با داشتن یک گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر می‌توانند هتل دلخواه خود را با چند کلیک انتخاب و روز و ساعت ورود و خروج را ثبت کنند.

۲.  بررسی تمام هتل‌ها

در مراجعه حضوری به هتل برای رزرو اتاق، صرفا اطلاعات همان هتل در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و امکان مشاهده امکانات، خدمات و قیمت سایر هتل‌ها وجود ندارد، در حالی که پلتفرم آنلاین امکان بررسی مجموعه وسیعی از انواع هتل‌ها را فراهم می‌کند تا کاربر آگاهانه و با توجه به ترجیحات خود، بهترین گزینه را انتخاب کند.

۳.  امکان مقایسه قیمت هتل‌ها

قیمت رزرو اتاق‌های هر هتل به‌صورت کاملا شفاف روی وب‌سایت‌ها بارگذاری شده‌اند تا مسافر با مشاهده دقیق قیمت‌ها و مقایسه امکانات ارائه‌شده، انتخاب بهتری رقم بزند. از آنجا که این قیمت‌ها معمولا در نوسان هستند، می‌توانید انتخاب کنید که آخرین تغییرات قیمت را با ایمیل یا پیامک دریافت کنید.  در ضمن، خبری از هزینه‌های پنهان فرایند رزرو مثل هزینه ایاب‌وذهاب تا آژانس مسافرتی یا پرداخت قبض‌های سنگین برای رزرو تلفنی هتل‌های خارجی نیست.

۴.  بررسی نظرات مهمانان قبلی هتل

مهمانان قبلی در وب‌سایت هتل از تجربه‌ اقامت خود می‌گویند و به امکانات آن امتیاز می‌دهند. کاربران می‌توانند این نظرات را قبل از رزرو اینترنتی بخوانند و صرف‌نظر از اینکه ظاهر هتل چقدر عالی به نظر می‌رسد، از اعتبار واقعی و کیفیت خدمات آن باخبر شوند. این اطمینان در رزرو حضوری وجود ندارد.

۵.  امکان تغییر و لغو رزرو

سفر همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. نمی‌توان انتظار داشت تحت هر شرایطی در روز و ساعت مقرر به هتل رسید و اتاق را تحویل گرفت اما می‌توان راه را برای تغییر اطلاعات یا لغو کامل رزرو باز نگه داشت. هر هتل با توجه به سیاست‌های خود، امکان ایجاد تغییر یا لغو رزرو به‌صورت آنلاین را برای مسافران فراهم می‌کند تا دردسر این فرایند در صورت بروز تغییرات ناگهانی کمتر باشد. ابدا نیازی به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با هتل نیست و کاربر به‌محض دسترسی به اینترنت می‌تواند تغییرات موردنظر را اعمال کند.

۶.  برخورداری از امتیاز وفاداری

بعد از یک بار رزرو هتل، اطلاعات کاربری مسافر روی وب‌سایت رزرو هتل ذخیره می‌شود تا از آن پس روند رزرو سریع‌تر طی شود. مزیت‌ دیگر رزرو آنلاین، برخورداری از امتیاز وفاداری در اپلیکیشن‌هاست که قابلیت تبدیل به تخفیف را دارد: تخفیفی که برای خرید سوغات، خرید بلیط پرواز یا حتی هزینه اقامت در هتل اعمال می‌شود و هزینه سفر را کم می‌کند.

۷.  دسترسی به تمام آفرها و پیشنهادهای ویژه

در رزرو اینترنتی قیمت‌ها همیشه ثابت نیست و امکان رزرو با تخفیف‌های ویژه و لحظه‌آخری وجود دارد. بعضی از هتل‌ها برای سفرهای خارج فصل پیشنهادهای جذابی دارند؛ مثلا هزینه دو شب را می‌پردازید و شب سوم را مهمان هتل هستید. بعضی از آنها هزینه پارکینگ فرودگاه مسافران آنلاین را تقبل می‌کنند، با ترانسفر فرودگاهی به استقبال آنان می‌روند و برای فعالیت‌های تفریحی تخفیف‌های ویژه در نظر می‌گیرند.

۸.  تصویر واضح از امکانات و خدمات هتل

مدیریت هتل با علم به اینکه مسافر تمایلی به رزرو چشم‌و‌گوش‌بسته ندارد و ترجیح می‌دهد قبل از رزرو امکانات هتل را وارسی کنند، تصاویر باکیفیتی از اتاق‌ها، غذاخوری‌ها، استخرها، فضای باز و سایر ویژگی‌های هتل روی وب‌سایت آپلود می‌کند.  از این گذشته، همیشه اطلاعات مفیدی درخصوص منطقه و جاذبه‌های دیدنی اطراف، در اپلیکیشن یافت می‌شود.

بهترین سایت‌های رزرو هتل آنلاین

در ادامه به چند نمونه از معروف‌ترین سرویس‌های رزرو اینترنتی هتل در دنیا و معروف‌ترین نمونه ایرانی می‌پردازیم.

۱.  بوکینگ دات کام  (Booking.com)

یکی از معروف‌ترین و معتبرترین مجموعه‌هایی که امکان انتخاب و رزرو هتل را برای مسافران فراهم می‌کند، بوکینگ دات کام (Booking.com) است. این وب‌سایت بزرگ تمام اطلاعاتی که قبل از رزرو یک هتل نیاز دارید، اعم از موقعیت مکانی هتل روی نقشه، امتیازات و نظرات مهمانان قبلی و اطلاعات قیمت را همراه با جزئیات امکانات هتل در اختیارتان می‌گذارد و همچون واسطه‌ای قابل‌اعتماد، امکان رزرو را هم فراهم می‌کند.

۲.  اِکس‌پدیا  (Expedia.com)

اکس‌پدیا یکی دیگر از وب‌سایت‌های فعال گردشگری و پیشتاز آژانس های رزرو مجازی هتل است که با ارائه مشاوره درباره سفر، امکان تهیه بلیط پرواز و رزرو اتاق هتل، مسافران را به‌سمت بهترین انتخاب ممکن هدایت می‌کند. مسافران می‌توانند با انتخاب یکی از دو گزینه «Pay At hotel» یا «Pay Now»  هزینه هتل را به‌صورت آنلاین یا در محل پذیرش هتل پرداخت کنند و با بالابردن امتیازات خود، از جوایز متنوع برخوردار شوند.

۳.  هتلز دات کام  (Hotels.com)

محال است اهل سفرهای خارجی و گردشگری در قاره‌های جدید باشید، اما اسم هتلز دات کام به گوشتان نخورده باشد: یکی از معتبرترین مراکز رزرو هتل در جهان که با مرور ویژگی‌های جغرافیایی هر هتل، نقد و بررسی کاربران درباره خدمات و امکانات آن، تعداد مسافران که هتل را انتخاب کرده‌اند و سایر اطلاعات کاربردی، سیر تا پیاز هتل را قبل از رزرو به مسافر می‌شناساند. هر مسافر بعد از ۱۰ بار رزرو هتل در این وب‌سایت، یک شب اقامت رایگان دریافت خواهد کرد.

۴.  کایاک  (Kayak.com)

موتور جست‌وجوی کایاک یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین ابزارهای رزرو هتل اینترنتی است که در تمام دنیا طرفدار دارد. این وب‌سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن هتل موردنظرتان را در یک شهر، یک خیابان و حتی یک محله پیدا می‌کند و اطلاعاتش را در اختیار شما می‌گذارد. می‌توانید گزینه آخرین قیمت‌ها را فعال کنید تا از هرگونه به‌روزرسانی در قیمت هتل‌ها فورا باخبر شوید.

۵.  آگودا  (Agoda.com)

آگودا ادعا می‌کند که از میان ۲ میلیون هتل و محل اقامت، بهترین قیمت‌ها را در اختیار مسافران می‌گذارد تا ضمن اقامت در هتل، هاستل یا خانه ساحلی دلخواه خود، مخارج سفر را به حداقل برسانند. مهمانان هتل می‌توانند هزینه اقامت را به‌صورت آنلاین یا در محل پذیرش پرداخت کنند و اطلاعات خوبی درخصوص تخفیف‌های روزانه و شرایط جغرافیایی و فرهنگی اطراف هتل به‌دست بیاورند.

۶.  اسنپ  (Snapp.ir)

این سوپراپلیکیشن قدرتمند و همه‌کاره امکان رزرو آسان و سریع انواع هتل، مسافرخانه، ویلا و آپارتمان مبله را فراهم کرده و یکی از معتبرترین ابزارهای رزرو آنلاین هتل شناخته می‌شود. اگر تا به حال از اسنپ هتل رزرو نکرده‌اید، باید بدانید که این سوپراپ برای کمک به انتخاب بهتر مسافران، جزئیات امکانات و خدمات هر هتل را در کنار تصاویر باکیفیت از فضای آنها ارائه می‌کند و نظرات مهمانان قبلی و قیمت اتاق‌های هر هتل را به‌طور کاملا شفاف در اختیار مسافران می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی