ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطعات داخلی گلکسی S23 اولترا
تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی S23 اولترا از امکان تعویض راحت باتری خبر می‌دهد [تماشا کنید]

تعمیرکاران حالا می‌توانند بدون ابزارهای خاص باتری گلکسی S23 اولترا را به‌راحتی از سر جای خود خارج کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

گلکسی S23 اولترا از نظر ظاهری شباهت خیلی زیادی به پرچمدار سال گذشته سامسونگ دارد، اما وقتی نگاهی به قطعات داخلی این دستگاه می‌اندازیم، می‌توانیم تفاوت‌های بیشتری را ببینیم. یکی از این تفاوت‌های عمده در شیوه کارگذاری باتری اعمال شده است که حالا اجازه می‌دهد پس از بازکردن قاب عقب و قطعات روی آن، درعرض چند ثانیه باتری را از جای خود خارج و درصورت نیاز آن را تعویض کنید.

کانال معروف JerryRigEverything در جدیدترین ویدیوی خود به سراغ کالبدشکافی گلکسی S23 اولترا رفته است. در این ویدیو نشان داده می‌شود که چگونه می‌توان به قطعات داخلی پرچمدار جدید سامسونگ دست پیدا کرد. برای انجام این کار، مطابق گذشته باید از یک دستگاه حرارت‌دهنده مثل سشوار استفاده کنید تا قاب عقب دستگاه را که با چسب به بدنه متصل شده است، از محل خود بردارید.

تعویض باتری گلکسی S23 اولترا آسان‌تر می‌شود

در ادامه باید سیم‌پیچ مربوط به شارژ بی‌سیم را خارج کنید و بعد به سراغ بازکردن نوارهایی بروید که بخش‌های مختلف دستگاه را به یکدیگر وصل کرده‌اند. با انجام این کار یکی از بزرگ‌ترین تغییرات داخلی گلکسی S23 اولترا را می‌بینید که این یوتوبر می‌گوید 8 سال منتظر آن مانده است.

در این گوشی، باتری دیگر با حجم زیادی چسب به شاسی بدنه نچسبیده؛ حالا سامسونگ یک پلاستیک کوچک را در گوشه سمت چپ باتری قرار داده است که با کشیدن آن می‌توانید باتری را از سر جای خود خارج کنید. بنابراین انجام این کار برخلاف گذشته به ابزار یا حلال‌های شیمیایی خاص نیاز ندارد و فرایند تعویض باتری را بسیار ساده‌تر کرده است.

البته گفتنی است که وب‌سایت iFixit در جداسازی باتری گلکسی S23 اولترا با همین روش تجربه متفاوتی داشته. این وب‌سایت می‌گوید برای برداشتن باتری باید نیروی بسیار زیادی را به‌کار گرفت و این قطعه به‌راحتی از جای خود تکان نمی‌خورد. ولی احتمالاً این مسئله مربوط به نمونه خاصی از S23 اولترا بوده باشد که به دست iFixit رسیده است؛ چرا که هدف سامسونگ از تغییر این طراحی باید آسان‌ترکردن فرایند تعویض بوده باشد و آنچه iFixit توصیف کرده است، احتمالاً در تمام دستگاه‌ها مشاهده نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ArminKaregar
    ArminKaregar | ۹ اسفند ۱۴۰۱

    قابلیت تعمیرپذیری باید خیلی بیشتر توجە بشە بهش. نمیدونم شرکتا چە اصراری دارن محصولاتشون رو جوری اسمبل کنن کە باز نشە.

مطالب پیشنهادی