ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل از قابلیت‌های جدیدی برای اندروید، Wear OS و کروم‌بوک‌ها رونمایی کرد

کاربران اندروید، Wear OS و کروم‌بوک‌ها با قابلیت‌های جدیدی برای محصولات خود روبه‌رو خواهند شد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

گوگل هم‌زمان با کنگره جهانی موبایل 2023، از چندین قابلیت جدید برای اندروید، Wear OS و کروم‌بوک‌ها رونمایی کرد که می‌توانند ارتباطات، بهره‌وری و دسترسی‌پذیری این محصولات را بهبود ببخشند. ازجمله این قابلیت‌های جدید می‌توان به پشتیبانی از Fast Pair در کروم‌بوک‌ها، ویجت جدید Google Keeps در اندروید و حالت‌های دسترسی‌پذیری جدید در Wear OS اشاره کرد.

گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که قابلیت Fast Pair به‌زودی به کاربران اجازه خواهد داد تا هدفون‌های بلوتوث را با فقط یک تپ به کروم‌بوک‌ها متصل کنند. همچنین اگر کاربر یک هدفون را با موبایل اندرویدی خود جفت کرده باشد، کروم‌بوک هم به‌طور خودکار این دستگاه را می‌شناسد.

قابلیت جدید بعدی به سرویس Google Meet اجازه می‌دهد تا در اندروید با کمک فناوری حذف نویز، صدای اضافه‌ای را که ممکن است در پس‌زمینه مکالمات کاربر وجود داشته باشد، از بین ببرد.

گوگل افزایش اندازه محتواها در کروم موبایل را ممکن می‌کند

ویژگی بعدی موبایل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به‌راحتی بتوانند اندازه محتواها را در مرورگر کروم تا حداکثر 300 درصد افزایش دهند. این ویژگی ضمن حفظ چیدمان صفحه، اندازه متون، تصاویر و ویدیوها را بزرگ می‌کند و اجازه می‌دهد تا کاربر اندازه پیش‌فرض محتواها را به‌صورت دلخواه تعیین کند.

ویژگی بعدی اندروید ویجتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به‌سرعت به یادداشت‌های سرویس Google Keep دسترسی داشته باشند و حتی از صفحه خانگی، فهرست کارهای روزانه خود را ببینند. گوگل همچنین دو میان‌بر جدید را برای ایجاد یادداشت و فهرست‌های To-Do در سرویس Keep به واچ‌فیس‌های Wear OS اضافه می‌کند.

به‌علاوه، قابلیتی به نسخه اندروید گوگل درایو اضافه شده است تا کاربر بتواند با قلم هوشمند یا با انگشت خود در فایل‌های PDF حاشیه‌نویسی داشته باشد. در Wear OS شاهد اضافه‌شدن دو حالت صوتی و نمایشی جدید هستیم که برای بهبود دسترسی‌پذیری در ساعت‌ها کاربرد دارند. حالت صوتی Wear OS امکان استفاده از صدای مونو را فراهم می‌کند. حالت نمایشی هم مربوط به اصلاح رنگ و مقیاس خاکستری است که تنظیمات بیشتری را پیش روی کاربران می‌گذارد.

گوگل می‌گوید ویژگی Emoji Kitchen در کیبورد Gboard به‌روز شده است و حالا از ترکیب‌های تازه‌ای برای ایموجی‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین انیمیشن جدیدی برای پرداخت در اپ گوگل والت طراحی شده است که هنگام تأیید پرداخت‌ها نشان داده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی