ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ‌تاپ رول‌شونده لنوو
تکنولوژی

لنوو یک لپ‌تاپ مفهومی با نمایشگر رول‌شونده را در MWC 2023 به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

این لپ‌تاپ مفهومی لنوو به نمایشگر OLED رول‌شونده مجهز شده است که اندازه‌اش از 12.7 اینچ به 15.3 اینچ افزایش می‌یابد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون شروع به کار کرده است و شرکت‌ها از جدیدترین دستاوردهایشان رونمایی می‌کنند. یکی از این محصولات جذاب، یک لپ‌تاپ ساخت شرکت لنوو است که از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد. اگرچه با یک محصول مفهومی روبه‌رو هستیم، اما در آینده باید منتظر ورود چنین نمایشگرهایی به دستگاه‌های تجاری باشیم.

درحالی‌که کم‌کم درحال عادت‌کردن به گوشی‌های تاشو هستیم، شرکت‌ها روی نسل بعدی آن‌ها کار می‌کنند: محصولاتی که از نمایشگر رول‌شونده استفاده می‌کنند و می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشند.

لپ‌تاپ مفهومی لنوو با نمایشگر رول‌شونده

لنوو با لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر رول‌شونده ناآشنا نیست، اما همچنان با نمونه‌های اولیه و مفهومی روبه‌رو هستیم که آماده ورود به بازار نیستند. جدیدترین محصول این شرکت از یک نمایشگر رول‌شونده OLED بهره می‌برد که می‌تواند ابعادی بین 12.7 تا 15.3 اینچ داشته باشد. بنابراین اگر به فضای بیشتری نسبت به حالت معمول نیاز داشته باشید، می‌توانید پنل آن را باز کنید.

این محصول مانند لپ‌تاپ‌های معمولی به چندین پورت مجهز شده است که شامل دو پورت USB-C در سمت چپ و یک پورت USB-C به‌همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون در سمت راست می‌شود. البته در سمت راست با دکمه پاور و همچنین دکمه‌ای برای افزایش اندازه نمایشگر هم سروکار داریم.

نمایشگر رول‌شونده لپ‌تاپ مفهومی لنوو از طریق موتورهای دوقلو به‌صورت عمودی باز می‌شود و یک پنل کشیده را در اختیارتان قرار می‌دهد. این نمایشگر با توجه به اینکه به‌صورت عمودی باز می‌شود، بیشتر مناسب مطالعه اسناد و کدنویسی است تا تماشای فیلم و سریال. بااین‌حال اگر چنین محصولاتی به‌صورت تجاری روانه بازار شوند، مسلماً شاهد بهینه‌سازی نرم‌افزارها برای بهترین استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

لپ‌تاپ رول‌شونده لنوو

از آنجایی که با یک محصول مفهومی روبه‌رو هستیم، هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات سخت‌افزاری مانند پردازنده و رم منتشر نشده است. بااین‌حال می‌دانیم نمایشگر در نزدیک به 10 ثانیه باز و بسته می‌شود که مدت زمان کمی نیست.

درحالی‌که لپ‌تاپ رول‌شونده لنوو هنوز نامی ندارد و تنها یک محصول مفهومی است، اما ایده جذابی را به نمایش می‌گذارد. انتظار داریم در آینده نه‌چندان دور نمایشگرهای رول‌شونده به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها راه پیدا کنند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که همین دیروز موتورولا هم گوشی مفهومی Rizr را با نمایشگر رول‌شونده به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی